Recerca

Reunió de treball de l'estada de Laura Martín a Luxemburg
Taller amb mestres de formació inicial sobre ponts i torres en el marc de l'estada de Laura Martín a Luxemburg
Sessió de treball d'Arnau Amat a la University of Groningen, als Països Baixos

Arnau Amat, Laura Martín i Laia Solé, del grup de recerca GRECC, han fet estades a l’estranger durant el mes de gener

08.02.2024

L’investigador Arnau Amat i les investigadores Laura Martín i Laia Solé, tots tres membres del Grup de Recerca en Construcció del Coneixement (GRECC) de la UVic-UCC han fet, durant el mes de gener, estades de recerca en diferents països per tal d’ampliar coneixements sobre els seus àmbits d’expertesa i establir noves relacions amb institucions internacionals.

Arnau Amat, coordinador del GRECC, va ser quinze dies a la University of Groningen, als Països Baixos, amb l’objectiu de desenvolupar noves connexions acadèmiques i aprofundir en la manera de fer recerca sobre la construcció de la identitat de mestre en la formació inicial del professorat. Amat considera que va ser una experiència molt profitosa, “que ha servit per poder difondre la recerca que fem a la UVic-UCC i buscar punts de contacte amb la recerca en identitat de Groningen”, explica. D’aquesta trobada, és possible que en sorgeixin, segons l’investigador, algunes publicacions conjuntes.

Laura Martín ha estat a la Universitat de Luxemburg durant un mes per tal de desenvolupar noves col·laboracions acadèmiques i conèixer metodologies participatives. Martín ha comptat amb un ajut de mobilitat internacional per a professorat universitari, en el marc del Programa de millora i innovació en la formació (MOB-MIF 2023). “Aquesta experiència no només ha estat beneficiosa per al desenvolupament acadèmic personal, sinó que també ha posat les bases per a futures col·laboracions i contribueix a la innovació en el camp de la formació universitària”, explica la investigadora.

Amb l’objectiu de fer recerca sobre visualitats i sobre la imatge serigràfica en el context de projectes artístics participatius, Laia Solé va ser durant dues setmanes al Teachers College, a la Columbia University dels Estats Units. Segons ella, l’estada allà “ha estat de gran utilitat per a un projecte sobre la (in)visibilitat del treball de les cures amb el qual estic treballant actualment, així com per a un futur projecte de relats audiovisuals a l’escola en relació amb problemàtiques ecosocials”.