Recerca

Gent fent exercicis físics a la Residència Sagrat Cor de Barcelona. Font: Residència Sagrat Cor

Arrenca el projecte Erasmus+ Join4Joy, coordinat per la UVic-UCC

14.07.2022

El projecte de recerca Join4Joy, destinat a implementar programes d’activitat física per a persones grans en entorns comunitaris i residències, ja està en marxa. Coordinat des del grup de recerca M3O de la UVic-UCC i finançat pel programa Erasmus+, Join4Joy té per objectiu fer que les persones grans puguin gaudir de l’activitat física i, alhora, combatre el sedentarisme i la inactivitat des d’una perspectiva socialment inclusiva. La primera reunió en línia entre els socis del nou projecte va tenir lloc el 20 de juny passat.

Laura Coll és la investigadora principal de Join4Joy i Javier Jerez lidera el grup de treball dedicat al desenvolupament i la implementació del projecte en residències per a gent gran. L’equip de la UVic, el completen els investigadors i les investigadores del grup de recerca M3O Montse Romero, Ricard Castro, Eduard Minobes, Carles Parés i Andrea Fuente. A més a més de la Fundació Salut i Envelliment de la UAB i de la Fundació Blanquerna, al projecte també hi participen socis d’Itàlia, França, Dinamarca i Alemanya.

Un programa socialment inclusiu

La voluntat del projecte Join4Joy és cocrear i implementar un programa socialment inclusiu per promoure un estil de vida més actiu, centrat en el fet de gaudir l’activitat física. El programa resultant tindrà dos àmbits de treball: Join4Joy-C, dirigit a la gent gran que viu en comunitat, i Join4Joy-LTC, per a residents d’atenció de llarga durada. En ambdós casos s’aplicarà una perspectiva d’inclusió social per reduir les barreres d’accés a l’activitat física de tipus socioeconòmic, cultural, funcional i de salut.

El projecte també contempla formar professionals i estudiants sobre els elements clau del programa, com ara les tècniques de canvi de comportament. A més a més, es desenvoluparà una guia del programa i una plataforma de formació en línia vinculada a les comunitats virtuals de pràctica que s’aniran creant. L’objectiu és arribar a més de 140 persones grans, una quinzena d’estudiants i més de 300 professionals.