Gerres d'aigua i posagots reciclables.

Arrenca un projecte a la UVic per eliminar la presència de plàstic a les reunions i actes de la Universitat

18.05.2023

Amb motiu del Dia Mundial del Reciclatge, el 17 de maig, aquesta setmana s’ha iniciat a la UVic el projecte Reunions sense plàstic, que té per objectiu eliminar la generació de residus d'ampolles d’aigua, gots i tovallons d’un sol ús a les reunions i actes públics de la Universitat.

El projecte va començar aquest dimarts amb l’acte “I després del grau què?”, que va tenir lloc a la Sala Mercè Torrents. En aquest esdeveniment es van col·locar gerres i gots de vidre i posavasos reutilitzables en lloc dels elements d’un sol ús com, en molts contextos, es feia fins ara. D’aquesta manera, a més de reduir la generació de residus, també s’evita la despesa econòmica associada, ja que ara el material és tot reutilitzable i les gerres s’omplen amb les aixetes amb filtre de carbó actiu dels UCoworking office.

Aquest projecte s’ha pogut iniciar amb la col·laboració ja existent amb Osonament amb el servei d’e-cargobike: a més de fer la tasca del servei intern de balisa, també gestiona la recollida i neteja de les gerres i gots. Un cop implantat a aquesta sala, s’anirà aplicant progressivament a la resta de sales d’actes, així com  a les sales de reunions.