Exposició Molècules

Arriba a la UVic "Las moléculas que comemos", una exposició sobre el paper de l’alimentació en la vida de les persones

02.02.2023

L’Espai Josep Vernis de la UVic acollirà, des d’aquest dijous i fins al pròxim 24 de febrer, l'exposició "Las moléculas que comemos". La mostra se centra en el paper dels aliments en la vida de les persones, explica la implicació dels sentits, com l'olfacte i el gust, en aquest procés, i detalla els mecanismes biològics que utilitza el cos per digerir allò que ingerim.

La mostra, oberta a tothom, arriba a la UVic en el marc del projecte de divulgació científica Ciudad Ciencia, i consta de 20 panells. A més, se suma a l’oferta de recursos divulgatius del CSIC en matèria de seguretat alimentària, com el desenvolupament de clares d'ou "hidrolitzades" o envasos biodegradables per allargar la vida dels aliments. Així mateix, consta de contingut creat per la Societat Espanyola de Bioquímica i Biologia Molecular (SEBBM), adaptat per la Ciència Cultura i Ciència Ciutadana del CSIC.

En l’exposició, organitzada per la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar i l’Oficina de Gestió Cultural de l’UHub, es dissipen falsos mites alimentaris relacionats amb la xocolata, la mel o el gluten, i s’aclareixen qüestions com ara per què ens atreuen tant els aliments ultraprocessats, o com l'absorció de nutrients i una dieta equilibrada poden prevenir malalties cardiovasculars, diabetis o obesitat. També fa una mirada històrica per reflectir com els humans van introduir diferents productes i ingredients a les seves dietes, i com això els va donar un avantatge evolutiu.