Exposició fotogràfica ‘Europa Fortalesa’ d'en Sergi Cámara
Fotografia de l'exposició "Europa Fortalesa", de Sergi Cámara

Arriba a Vic l’exposició fotogràfica "Europa Fortalesa", de Sergi Cámara

29.02.2024

Aquest divendres, 1 de març, s'inaugurarà l'exposició fotogràfica "Europa Fortalesa" del fotodocumentalista Sergi Cámara. L'acte tindrà lloc al Centre de Cultura de Vic (CCVIC) Joan Triadú a les 18.30 h. "Europa Fortalesa" mostra el control migratori exercit per la Unió Europea a través de deu fronteres del continent. La mostra, que es podrà visitar lliurement fins al 29 de març de 2024, revela les conseqüències humanes d'aquest control, subratllant les dificultats i els perills que enfronten els migrants en la seva recerca de refugi i oportunitat. L’exposició s’ha fet amb el suport de l'Oficina de Gestió Cultural-UHub, la Facultat d'Empresa i Comunicació de la UVic-UCC, el Servei de Cooperació del Consell Comarcal d'Osona i la Diputació de Barcelona.

Sergi Cámara, reconegut per la seva dedicació al tema de les migracions i els refugiats, ha capturat escenes punyents de la realitat migratòria europea durant anys. Des de les arribades de barques al Iemen des de Somàlia fins a la ruta dels migrants pel desert del Sàhara, passant pel tràfic d'òrgans amb refugiats i migrants a Egipte, Cámara va documentar durant deu anys les vulneracions de drets humans a la tanca de Melilla. És autor del llibre Negro (Blume editorial), a més de publicar en diferents mitjans nacionals i internacionals. També va guanyar el Premi Memorial Joan Gomis a la trajectòria periodística l’any 2019.

Pel que fa a la mostra, s'oferiran visites guiades obertes al públic els dimecres 6 i 13 de març a les 19 h, amb la participació del mateix Sergi Cámara. L'entrada a l'exposició és lliure i es podrà visitar de dilluns a divendres, de 16.00 a 20.00 h, fins al 29 de març. L’exposició també compta amb la col·laboració d'Entrecultures-Hospitalitat.

Estudiants de la UVic-UCC visitaran l'exposició

El grup de primer de Periodisme, coordinat per Raul Martinez, i el grup de 2n de Comunicació Audiovisual, conduït per la professora Eva Tresserras de la UVic-UCC, tindran l'oportunitat de visitar l'exposició "Europa Fortalesa" de Sergi Cámara els pròxims dies 5 i 12 de març, respectivament. L’encarregat de fer la presentació de l’acte serà el mateix professor de la UVic-UCC, Raul Martinez. Aquesta experiència busca proposar una reflexió profunda i obtenir un diàleg crític sobre les qüestions socials i humanitàries que aborda la mostra, contribuint a una comprensió més àmplia dels reptes contemporanis que afecten la societat europea i global.