Berta Galofré, guanyadora de la Beca Segimon Serrallonga

Berta Galofré guanya la 16a Beca Segimon Serrallonga

22.06.2023

A la sala noble de Can Parrella de Torelló va tenir lloc, el diumenge 18 de juny, l'acte de lliurament de la 16a Beca Segimon Serrallonga per a l'ampliació d'estudis a l'estranger a Berta Galofré Claret (Sant Vicenç dels Horts), graduada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i màster en Pensament Contemporani i Tradició Clàssica per la Universitat de Barcelona (UB), per desenvolupar el projecte “Otherwise than Ethics: Representations of Trauma, Failure, and Death in Marguerite Duras and Annie Ernaux” en el marc del seu doctorat a la Vrije Universiteit Brussel, de Brussel·les. El seu àmbit d’estudi és l’encreuament de la filosofia i la literatura, i té com a punt de partida el pensament d’Emmanuel Levinas.

En el mateix acte, la guanyadora de la Beca de l'any 2020, Alba Petit, va fer la conferència "Paleogenètica i arqueologia, un viatge pel món de la recerca científica i acadèmica".

La Beca Segimon Serrallonga es va crear l’any 2006 i s'adreça a projectes d’ampliació d’estudis superiors a l’estranger en les àrees d’humanitats, arts, ciències socials i ciències de l’educació. La seva dotació va destinada a cobrir el desplaçament, la matrícula i les despeses d’instal·lació, allotjament i manutenció. En l’organització d’aquesta iniciativa, l’Ajuntament de Torelló ha comptat amb la col·laboració de la Xarxa Vives d’Universitats i de l’Aula Segimon Serrallonga de la UVic-UCC en tasques d’assessorament i difusió.

La Comissió de Selecció de la beca ha estat formada per Marçal Ortuño, alcalde de Torelló, en qualitat de president; Xavier Lozano, regidor de Cultura, com a secretari; Rosa Sayós, filòloga i professora de la UB; Anna Palomo, doctora en Història de l’Art i professora de la UVic-UCC; Imma Ollich, doctora en Història i Arqueologia Medieval i professora titular de la UB; Felip Vidal, doctor en Comunicació Audiovisual i Publicitat, professor a l’Escola d’Art i Superior de Disseny (EASD) Llotja de Barcelona i a la Universitat Oberta de Catalunya, i Ramon Farrés, doctor en Traducció i professor de la UAB.