Skip to main content

Recerca

Berta Vila a la Jornada sobre 0-3 a Rosa Sensat
Berta Vila en la jornada sobre 0-3 a Rosa Sensat

Berta Vila participa en una jornada de treball per a la millora de l’educació 0-3 a l’Associació de Mestres Rosa Sensat

29.02.2024
Share

La seu de l’Associació de Mestres Rosa Sensat va acollir el dissabte 17 de febrer una jornada de treball sobre el Decret 282/2006, que regula les condicions del primer cicle d’educació infantil. Aquesta trobada va sorgir de la preocupació latent que fa anys que existeix entre les educadores d’aquesta etapa educativa, que un grup de professionals de l’educació relacionades amb el 0-3 van recollir. 

La professora de la FETEP i membre del grup GLOSSA Berta Vila va destacar la preocupació dels professionals de l’educació infantil davant la situació actual del 0-3 i va destacar la necessitat de revisar el decret vigent. Els objectius centrals de la jornada van ser reflexionar sobre els punts del decret que afecten la qualitat de l’educació dels infants de 0 a 3 anys, recollir les aportacions de les participants per treballar en un nou document i, en un futur, transmetre les conclusions que s’aniran treballant al Departament d’Educació. Les participants es van reunir a l’inici de la matinal i es van distribuir en grups de treball, acompanyades per membres del grup impulsor i mestres col·laboradores per facilitar el diàleg sobre aquests objectius. La jornada va concloure amb una sessió conjunta, a càrrec del grup impulsor.

Actualment, els centres del primer cicle de l’educació infantil i els requisits que els regeixen estan regulats pel Decret 282/2006, de 14 de juliol de 2006. Educadores d'aquesta etapa consideren que amb 18 anys de vigència, aquest decret és absolutament anacrònic i no respon a les condicions actuals des de diverses perspectives. Tot i que el preàmbul del decret expressa el propòsit de protegir els drets dels infants del primer cicle d’educació infantil, indiquen que es constata que és difícil garantir aquests drets amb un marc normatiu inadequat per assegurar el benestar dels infants que contribueixi al seu desenvolupament.

Per tant, amb la idea d’un marc comú, els grups de treball van dialogar i reflexionar sobre: la baixada de ràtios, els horaris i els calendaris de l’escola bressol, la formació inicial i les titulacions requerides, els requisits d’espais i d’instal·lacions, l’atenció a la diversitat i la inclusió, la formació continuada dins i fora del centre, els models de gestió i les condicions laborals, entre altres temes. 

L’ampla resposta rebuda a la convocatòria del 17 de febrer passat va posar de manifest la urgència d’un debat profund sobre l’educació dels infants de 0 a 3 anys. 

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns