Presentació de la Tesi de Cinta Sadurní
Cinta Sadurní durant la presentació de la tesi

Cinta Sadurní, nova doctora de la UVic-UCC

El dia 7 d’octubre, i dins el marc del programa de doctorat en Cures Integrals i Serveis de Salut, va tenir lloc l’acte de defensa de la tesi doctoral de Cinta Sadurní, professora de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, amb el títol "Infermeres de les Brigades Internacionals destinades a l’Hospital Internacional de Vic: humanisme i compromís polític (abril 1938 - gener 1939)", dirigida per la Dra. Paola Galbany Estragués i la Dra. Glòria Gallego Caminero.

El tribunal, format pel Dr. Carles Hervás Puyal, de la Reial Acadèmica de Medicina de Catalunya; la Dra. Carme Sanmartí Roser, de la UVic-UCC, i el Dr. Josep Barceló Prats, de la Universitat Rovira i Virgili, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude.

L’objectiu principal de la tesi és comprendre el compromís professional i polític de les infermeres a través de les activitats que van portar a terme. Els resultats mostren que aquestes dones, a més de desenvolupar funcions assistencials, docents o organitzatives, van ser membres actius en lluita antifeixista des de la mateixa infermeria, lluita que moltes d’elles van mantenir i ampliar a través de la defensa dels drets humans i mediambientals. La defensa de la tesi va despertar especial interès entre el públic, que va omplir la Sala Segimon Serrallonga.