Skip to main content

Docència

Lluís Bassat, Jordi Alavedra i Pilar Vélez
Un moment de la formació
Un moment de la formació

Comença la primera edició del seminari La creativitat per a empresaris i directius, amb Lluís Bassat

10.11.2022
Share

Divendres passat es va estrenar el seminari La creativitat per a empresaris i directius, amb Lluís Bassat, organitzat per la UVic-UCC en el marc de la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial, que es duu a terme a les instal·lacions de BAU, Centre Universitari d’Arts i Disseny de Barcelona.

La primera sessió va versar sobre el producte i el disseny. El primer a intervenir va ser Lluís Bassat, publicista, comunicador i doctor honoris causa de la UVic-UCC, que va oferir una lliçó magistral sobre què li cal a un producte i quines són les característiques que s’han de tenir en compte per comunicar-ne les propietats. Tot seguit, Jordi Alavedra responsable de marques internacionals de Bassat Ogilvy, va mostrar als participants una panoràmica pel que fa a les guies sobre les quals descansa el màrqueting, tant de producte com de qualsevol altre servei. Pilar Vélez, exdirectora del Museu del Disseny de Barcelona, va tancar la primera part de la sessió amb una revisió del concepte i el paper del disseny en relació amb el producte i els canvis que ha sofert al llarg de la història.

En la darrera part de la sessió, els participants van tenir l’oportunitat de dialogar sobre temes diversos i controvertits amb Antoni Brufau i Isak Andic, president de Repsol i president de Mango, respectivament. Es van tractar aspectes com la sostenibilitat en el sistema d’elaboració, la distribució i venda de productes; el paper de les empreses en la lluita contra el canvi climàtic; l’efecte de la crisi energètica a mitjà i a llarg termini; les estratègies d’adaptació d’empreses de gran magnitud als canvis del mercat en diferents moments històrics, entre ells la pandèmia de la covid-19; la inclusió dels nous cànons de bellesa actuals en la indústria de la moda o, fins i tot, la posició d’una gran empresa davant de reptes com els que planteja l’imminent Metavers.

La creativitat per a empresaris i directius és un seminari de 60 hores de durada, que s’imparteix des del 4 de novembre fins a finals del pròxim febrer. Al llarg de dotze divendres a la tarda, el curs formarà professionals que ocupen càrrecs de direcció a les seves respectives empreses i que tenen responsabilitat per jutjar-la. La finalitat és dotar-los de les eines necessàries per avaluar la creativitat estratègica i publicitària, facilitar la presa de decisions i generar pensament estratègic en aquest àmbit.
 

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns