Docència

Parella dietètica (Foto: Osonament)

Comença una nova edició del programa Parelles dietètiques

30.11.2023

Els estudiants del grau en Nutrició Humana i Dietètica han iniciat la sisena edició del programa Parelles dietètiques, un projecte d’aprenentatge-servei de la UVic-UCC, en què els alumnes d'aquest grau assessoren a usuaris i usuàries d'Osonament i aquest any també del col·lectiu Creu Roja Osona, sobre com millorar la seva salut a través dels hàbits alimentaris.

L’objectiu del projecte és oferir a les persones ateses un assessorament dietètic i nutricional personalitzat per millorar la seva alimentació i salut. Els alumnes que hi participen aprenen les competències professionals del dietista-nutricionista a través de casos reals, i a la vegada es promociona així la salut de les persones a través de l’alimentació mentre se'ls fa partícips del seu pla terapèutic, tot forjant el vincle entre la universitat i el territori.

En aquesta sisena edició, hi participen cinc parelles dietètiques d'Osonament i deu de Creu Roja, que treballen durant tres sessions a la Universitat. La primera sessió és el primer contacte de la parella; la persona atesa explica els seus hàbits alimentaris i què li agradaria millorar, i l’estudiant li pren una sèrie de mesures antropomètriques i li lliura una sèrie de recomanacions generals. En la segona sessió, l’estudiant ja ha preparat una pauta alimentària específica per a la persona i la treballen conjuntament, tot destacant les pautes a seguir. Finalment, a la tercera sessió, la persona ha pogut posar en pràctica la dieta personalitzada i se'n revisen els resultats, aleshores, es plantegen millores o canvis en la pauta assignada, si escau.