JPO UVic online

Comencen les Jornades de Portes Obertes virtuals de la UVic

10.03.2021

Aquest cap de setmana comencen les Jornades de Portes Obertes online de la UVic, la primera gran acció comunicativa per donar a conèixer l’oferta formativa per al curs vinent als estudiants de 2n de batxillerat i de cicles formatius de grau superior. Les Jornades s’agruparan en dos caps de setmana, el 12 i 13 de març i el 19 i 20 de març, en funció dels àmbits de coneixement.

La Jornada de Portes Obertes ha estat, tradicionalment, el gran aparador de la Universitat per als futurs estudiants. L’any passat, amb motiu de la pandèmia, es van haver de reconvertir en format online i van tenir molt d’èxit de participació. Segons la directora de l’Àrea de Màrqueting, Anna Fàbregas, “si bé la presencialitat de la Jornada de Portes Obertes és insubstituïble, estic convençuda que el format en línia ha vingut per quedar-se, perquè permet arribar a molta més gent, tal com vam poder comprovar el curs passat”.

Organitzades per àmbits de coneixement

Les Jornades de Portes Obertes han estat organitzades en quatre dies, aglutinats en dos caps de setmana consecutius. El dia 12 de març es reserva per a l’àmbit de les biociències i els cicles formatius de grau superior, mentre que per al dia 13 hi ha previstes les sessions de mestre, esport i enginyeries. El dia 19 de març serà el torn de comunicació, salut i traducció, i el dia 20 ho serà el de medicina, empresa, psicologia i educació social.

Abans de cada sessió específica hi haurà una xerrada general sobre la Universitat, en la qual s’informarà sobre accés: preinscripció i matrícula, preus i beques, mobilitat, habitatge, servei d’esports, orientació laboral i pràctiques.

Per poder accedir a les diferents sessions caldrà una inscripció prèvia. Totes les sessions específiques per àmbits o graus aniran a càrrec dels professors i professores del grau, acompanyats d’estudiants que explicaran la seva experiència d’estudi. Durant la sessió també es faran visites virtuals a les instal·lacions de la UVic, i s’obrirà un torn obert de preguntes per resoldre tots els dubtes que els estudiants i les seves famílies puguin tenir.

Sessions orientatives obertes durant tot l’any

Si bé les Jornades de Portes Obertes online representen el plat fort de la campanya d’orientació universitària per als nous estudiants, durant tot el curs es van portant a terme sessions orientatives obertes. L’últim divendres de cada mes, a les 4 de la tarda, té lloc una sessió oberta destinada als estudiants per donar informació sobre graus i cicles formatius de grau superior, juntament amb informacions generals de la Universitat. Per altra banda, un cop cada dos mesos s’organitzen sessions més destinades a familiars, tutors i orientadors, que posen un èmfasi especial en el programa de beques i ajuts, sistemes de pagaments i descomptes, preus, allotjament i transport, així com l’oferta de titulacions de la UVic i el seu model formatiu.