Docència

Projecte ApS a Educació Social

Comencen tres projectes d’aprenentatge i servei de l’àmbit social i TIC al grau en Educació Social

S’han posat en marxa tres propostes d’Aprenentatge i Servei (ApS) que es coordinen des de l'assignatura de Projectes Socials i TIC del 3r curs del grau en Educació Social. Aquesta iniciativa, que té com a objectiu principal millorar les competències socials i digitals dels estudiants del grau, ha involucrat tres entitats de la ciutat: l’associació Casal Claret, Vic Jove i la Cooperativa Fera Ferotge.

Les entitats han plantejat tres reptes sociodigitals a l’alumnat UVic, els quals van des de la creació d’una falca per abordar violència masclista i LGTBIfòbica en espais d’oci, fins al disseny de continguts audiovisuals vinculats a les experiències de migració i el significat d’èxit, i la planificació d’una quina per a la participació juvenil a la festa major del barri on conviuen. Aquestes col·laboracions es caracteritzen per ser cocreatives, on tant els estudiants com els membres de les entitats participen activament en la presa de decisions i la creació del contingut. Les propostes d’ApS promouen iniciatives que busquen augmentar la participació i la inclusió digital, amb l'objectiu de reduir les desigualtats sociodigitals presents a la població.

Les propostes d’ApS compten amb la col·laboració del Laboratori d'Innovació Social i Digital (LISD), que ofereix suport en la investigació inicial d’anàlisi de necessitats sociodigitals de la població participant, i en el seguiment i acompanyament de les accions. L'equip del LISD està format per Núria Simó Gil i Mar Beneyto Seoane, investigadores del GREUV i professores de la FETEP, Carles Bosch Geli i Ramon Reig Bolaño, investigadors del Digital Care i professors de la FCTE, i la dinamitzadora Ivet Leiva Suarez.

Fins al mes de maig, estudiants, membres de les entitats i professorat es reuniran per dissenyar i construir propostes concretes que abordin aquests reptes sociodigitals de manera efectiva. Amb aquesta col·laboració interdisciplinària i comunitària, s'espera generar solucions innovadores i inclusives que tinguin un impacte positiu a la comunitat local i un aprenentatge aplicat per a l’alumnat de la universitat.