Recerca

Sessió formativa de la Doctoral Training Week, organitzada per l'Escola de Doctorat de la UVic-UCC

Concedeixen, per primera vegada, la beca de doctorat de la Fundación Carolina a una doctoranda de la UVic-UCC

11.07.2024

Julia Dolores Santoyo Rodríguez, procedent de la Secretaría de Relaciones Exteriores de Mèxic, ha rebut una beca de la Fundación Carolina (Madrid) per fer la seva tesi doctoral a la UVic-UCC. La Fundación Carolina es va crear per acord del Consell de Ministres l’any 2000, per tal de fomentar les relacions culturals i la cooperació en matèria educativa i científica entre Espanya i Iberoamèrica, i enguany oferia un total de quaranta beques en la categoria doctoral i seixanta per a estades postdoctorals de curta durada.

Es dona la circumstància que és la primera vegada que arriba una doctoranda a l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC amb un ajut concedit per aquesta Fundació. Aquests ajuts formen part del programa de “Beques ODS, que cambian vidas” i tenen per objectiu generar impacte i valor social entorn de les persones beneficiàries, per contribuir així a una resposta justa davant dels reptes actuals de la triple transició (digital, ecològica i social), i reforçar el compromís de la Cooperació Espanyola amb la formació de les persones, la igualtat de gènere i l'equitat social.  Així doncs, promouen la formació de professorat procedent d'universitats iberoamericanes amb què la Fundació Carolina hagi subscrit convenis de cooperació educativa i cofinançament, a través de programes de doctorat impartits en universitats espanyoles adherides al programa. A més, aquestes beques contribuiran a la internacionalització de l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC, incrementant l’arribada de doctorands internacionals.

Santoyo desenvoluparà la seva tesi “Análisis de los estereotipos de género en la intención de emprendimiento social” en el marc del programa de doctorat en Dret, Economia i Empresa, i gaudirà de matrícula gratuïta a la UVic-UCC, a la vegada que rebrà suport econòmic des de la Fundación Carolina al llarg dels quatre anys de treball de tesi (1.200 euros mensuals en concepte d’allotjament i manutenció, bitllets d’avió, assegurança mèdica, etc.).

En la mateixa convocatòria, també s’ha seleccionat el Dr. Pablo Cea González procedent de la Universidad del Desarrollo (Xile), com a beneficiari d’una beca del Programa d’Estades Curtes Postdoctorals a la UVic-UCC. González farà una estada de noranta dies durant el curs 2024-2025 al Centre Internacional de Simulació Clínica (CISARC) del Campus Manresa, vinculada a la Càtedra de Simulació i Seguretat del Pacient, amb l’objectiu de desenvolupar una investigació metodològica en simulació.

Aquestes dues beques són fruit de l’estratègia conjunta del resultat Vicerectorat de Relacions Internacionals, el Vicerectorat de Recerca i Tansferència de Coneixement i l’Escola de Doctorat, per avançar en la internacionalització de la recerca. El gener del 2023 es va formalitzar la signatura d’un conveni de col·laboració entre la UVic-UCC i la Fundación Carolina per participar en el programa d’ajuts de doctorat i estades de curta durada. Aquest conveni contempla l’oferta de dues beques anuals per a dos docents de les Universitats d’Amèrica Llatina (adherides al projecte) que vulguin cursar un programa de doctorat a la UVic-UCC i dona l’oportunitat de rebre doctors en estades curtes a la UVic-UCC.