Segimon Serrallonga

Convocada la quinzena edició de la Beca Segimon Serrallonga

El dilluns 21 de febrer sortia publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona la convocatòria de la Beca Segimon Serrallonga per a l’any 2022, que arriba a la 15a edició. L’Ajuntament de Torelló convoca anualment la beca per a l’ampliació d’estudis superiors, de postgrau, màster o doctorat, en universitats estrangeres, amb l’objectiu d’ajudar els joves universitaris a completar la seva formació acadèmica en les àrees d’humanitats, arts, ciències socials i ciències de l’educació. El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 30 d’abril.

Per accedir a la beca cal disposar un títol superior expedit per alguna de les universitats dels Països Catalans, o trobar-se a punt d’aconseguir-lo, no tenir més de 30 anys, conèixer la llengua del país on es vulgui fer l’estada, que l’objecte de la beca sigui mínim d’un semestre de durada i que no es tingui cap altra beca.

L’any 2006, l’Ajuntament de Torelló va nomenar fill predilecte l’escriptor i professor Segimon Serrallonga i va acordar instituir, en memòria seva, una beca d’ampliació d’estudis superiors en l’àmbit de les arts, les humanitats, les ciències socials i les ciències de l’educació. L’Ajuntament compta amb la col·laboració de la Xarxa Vives d’Universitats i l’Aula Segimon Serrallonga de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya en les tasques d’assessorament i difusió.