Cristina Silva creuant la meta
Cristina Silva travessant la meta
Cristina Silva i Albert Mir amb el gerent de la UVic, Marc Mussons al centre
Cristina Silva i Albert Mir amb el gerent de la UVic, Marc Mussons, al centre
Moment de sortida de la UNIRUN

Cristina Silva, guanyadora femenina de la UNIRUN

07.03.2024

L’estudiant de Biologia de la UVic Cristina Silva va ser la primera dona que va travessar la línia de meta de la 10a cursa UNIRUN, celebrada diumenge passat, sota la pluja, al districte de Sant Martí i al Parc del Fòrum de Barcelona. Amb una marca de 16:54, Silva va quedar dos minuts per sota del guanyador absolut, Pol Espinosa, de la Universitat de Barcelona. Albert Mir, estudiant del màster universitari en Formació de Professorat de Secundària Obligatòria, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes, va ser el primer corredor masculí de la UVic que va passar la línia de meta. En el rànquing de classificació general per universitats, la UVic-UCC va quedar en 6è lloc.

La cursa UNIRUN està impulsada per l’ECU (Esport Català Universitari), amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física i l’Ajuntament de Barcelona. La UNIRUN 2024, patrocinada per Adidas i organitzada per Gaudium Sports, va ser un èxit de participació, amb més de 5.000 corredors i amb les inscripcions esgotades cinc setmanes abans.

Aquest any, per celebrar el 10è aniversari, es van repartir diferents premis. La Universitat Politècnica de Catalunya va rebre el Premi Yamaha a la universitat amb més participants segons percentatge de matriculats, el Premi Generalitat de Catalunya a la universitat amb més participació femenina, també segons el percentatge d’alumnes, i el premi Òptica Universitària a la universitat més solidària, enguany col·laborant amb Djouma. La Universitat Rovira i Virgili va guanyar el Premi Moritz a la universitat amb més inscrits de fora de Barcelona.