Docència

Lliurament dels premis TFG INNOVA 23

“Diet App” i “ROS Educational Robot Kit" guanyen el primer premi als TFG INNOVA-Talent

08.06.2023

Avui ha tingut lloc l’acte de lliurament dels Premis TFG Innova-Talent UVic-UCC 2023, finançats per la Fundació Caixa d’Enginyers i que reconeixen els treballs de final de grau dels estudiants que, gràcies al programa TFG Innova, han desenvolupat un projecte emprenedor. Una app que dona suport a les persones diabètiques i un robot que ajuda els estudiants d’enginyeria a practicar conceptes de robòtica apresos durant la carrera, han estat els dos projectes vencedors d’aquest certamen que se celebra des de l’any 2019.

L’acte ha estat presidit per rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños; el coordinador de la Fundació Caixa d’Enginyers, Iñaki Irisarri, i la responsable de la Unitat d’Emprenedoria de la UVic, Elisenda Tarrats. Enguany 19 estudiants han realitzat el seu TFG en el marc del programa Innova i només 9 d’aquests han obtingut la màxima qualificació, requisit bàsic per poder optar al premi.

Els primers premis han recaigut en Joana Maria Mas, del grau en Infermeria de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB), amb el treball “DietApp: la dolçor forma part de la vida”, que dona suport a les persones que tenen diabetis, i en Sergi de las Muelas i Marc Sala, del grau en Enginyeria Mecatrònica de la Facultat de Ciències Tecnologia i Enginyeries (FCTE), amb el projecte “ROS Educational kit”, una eina que vol fer la vida més fàcil als estudiants d’enginyeria i robòtica, per tal que puguin practicar més els conceptes apresos durant el grau. Els primers premis estan dotats amb 1.200 euros cadascun.

Els segons premis, dotats amb 600 €, se’ls han emportat Georgina Ruiz, del grau en Administració i Direcció d’Empreses de la Facultat d'Empresa i Comunicacio (FEC) pel seu treball “Clear pool, SL”, i  Mariona Falomí i Judit Busquet, dels graus en Periodisme i en Publicitat i Relacions Públiques de la FEC, respectivament, pel treball “Creació: disseny i comunicació d’una ultramarató de BTT”.

Els tercers premis, amb una dotació de 300 €, han estat per a Berta Perisse i Josep Coll, del grau en Administració i Empreses de la FEC pel treball ‘Bedriver: el millor d’una autoescola presencial en una de digital”, i per Miquel Sayós i Lluc Llull, del grau en Multimèdia. Aplicacions i videojocs, de la FCTE, pel projecte “Satisfy you”.

El jurat, format per Laia Bosch, responsable d’Innovació Docent de la FCSB; Maria Forga, responsable de TFG de la FEC; Verònica Jiménez, responsable de TFG de la FCSB; Malu Calle, degana de la FCTE; Josep Burgaya, degà de la FEC, i Ramon Reig, adjunt al Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica UVic-UCC, també va decidir donar una menció especial a Carla Rocío Saavedra Pozo del grau en Teràpia Ocupacional, pel treball “PlasticSystems: Innovacions para el mañana - construyendo un mundo major, i a Gerard Carbonell, del grau en Biologia, pel treball “Fotògraf de la natura i conservació”.

Desenvolupar un pla de negoci

El TFG Innova és una modalitat de treball fi de grau que implica el desenvolupament d’un pla de negoci sobre una idea emprenedora, que pot ser desenvolupat individualment o bé per més d’un alumne i que pot implicar una facultat o més d'una. Elisenda Tarrats ha afirmat que optar per un TFG Innova “no sempre és la via més fàcil, però, per altra banda, és una oportunitat única de poder tirar endavant un projecte que us apassiona”. Segons Tarrats, “l’important és poder descobrir un camí d’aprenentatge i un seguit de competències que seran claus a l’hora d’incorporar-se en l’àmbit laboral”.

Per la seva banda, Iñaki Irisarri, en nom de la Fundació Caixa d’Enginyers, ha felicitat els guardonats pels seus treballs excel·lents i ha felicitat la UVic-UCC per tenir aquest programa que fomenta l’emprenedoria i la innovació, “que és una iniciativa amb la qual ens sentim alineats, juntament amb la sostenibilitat i la inserció sociolaboral dels col·lectius vulnerables”. Finalment, Irisarri s’ha adreçat als estudiants afirmant que “és a les vostres mans construir una societat millor a partir d’unes empreses que tinguin uns models de negoci cada vegada més sostenibles.”

Ha tancat la sessió el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, que ha felicitat els guanyadors “per la seva capacitat d’innovar i ser originals, per portar una idea a la pràctica fins al final, a partir de l’aprenentatge a la universitat”. També ha manifestat la voluntat que ben aviat l’emprenedoria sigui una competència transversal per a tots els estudiants de la universitat “ja que es pot ser emprenedor des de qualsevol disciplina, tenint en compte que els premiats avui pertanyen a vuit graus diferents”.