Recerca

Rosa María Catalán
Rosa María Catalán, nova doctora de la UVic-UCC
Hao Jia, nou doctor de la UVic-UCC

Dos nous doctors de la UVic-UCC

12.01.2024

Durant el transcurs del mes de desembre passat, Rosa María Catalán Ibars i Hao Jia han defensat les seves respectives tesis i s'han doctorat a la UVic-UCC.

En el marc del programa de doctorat en Cures Integrals i Serveis de Salut, s’ha doctorat Rosa María Catalán Ibars, amb un treball titulat “Impacto de los traslados intrahospitalarios en la seguridad del paciente crítico”, dirigit per la Dra. Núria Roger Casals i la Dra. María Cruz Martín Delgado, amb la tutoria del Dr. Xavier de Castro Gutiérrez. El tribunal, format per la Dra. Carmen Gomar Sancho, de la UVic-UCC; el Dr. Juan Carlos Ruiz Rodríguez, de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, i el Dr. Federico Gordo Vidal, de la Universidad Francisco de Vitoria, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude. Catalán explica que “el trasllat intrahospitalari del pacient crític requereix extremar el monitoratge per millorar la seguretat del pacient, ja que la mobilització implica l'aparició d'alteracions hemodinàmiques, de l'oxigenació i de la ventilació, que incrementen el risc de mort”.

Hao Jia, dins del programa de doctorat en Ciències Experimentals i Tecnologies, ha presentat la tesi doctoral “Expanding the Potential of Non-Invasive Brain Computer Interfaces: Advancements in Upper Limb Movement Classification and Data Augmentation Strategies”, dirigida pel Dr. Jordi Solé Casals, el Dr. Cesar F. Caiafa i el Dr. Zhe Sun. El tribunal, format per la Dra. Karmele López de Ipiña Peña, de l'Euskal Herriko Unibertsitatea; el Dr. Marcos Faundez Zanuy, de la UPF-Tecnocampus Mataró-Maresme, i el Dr. Junhua Li, de la University of Essex, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude. Per Jia, “aquesta tesi aborda i resol problemes com l'elevat retard de detecció, l'escassetat d'ordres de control o la petita mida de la base de dades mitjançant solucions innovadores en el camp de les interfícies cervell-ordinador”.