Núria Simó a las I Jornadas Proa+

El CRED participa en les I Jornades PROA+

El 17 i 18 de novembre, Santander va acollir les I Jornades PROA + Programa para la Orientación, Avance y Enriquecimiento Educativo, un programa d’àmbit estatal per a la millora de l’èxit educatiu i la reducció de l’abandonament escolar prematur. Núria Simó Gil, directora del Centre en Recerca i Estudis en Educació (CRED), hi va participar en la línia estratègica Reforç i suport educatiu en horari no lectiu.

En la seva intervenció va plantejar la importància que els centres educatius puguin acompanyar la trajectòria d’aprenentatge dels infants cap a l’èxit educatiu en coordinació amb els agents educatius de l’entorn.

Els centres vinculats al PROA+ són centres amb un nombre significatiu d’alumnat en situació de vulnerabilitat educativa, que manifesten diferents dificultats o obstacles al llarg de la seva trajectòria escolar. El Programa ha signat 1.800 acords durant el curs 2021-2022 amb centres i administracions educatives de les 17 comunitats autònomes, amb els objectius d’incrementar els resultats escolars d’aprenentatges cognitius i socioemocionals, i reduir el nombre de repeticions, el nombre d’alumnat que presenta dificultats en l’aprenentatge i l’absentisme escolar, millorant així les fases del procés d’aprenentatge.

Durant els dos pròxims cursos el programa preveu signar 6.000 acords més i fer equips de suport als centres educatius per garantir l’acompanyament als centres i l’avaluació dels objectius del programa.