Trobada del projecte europeu DILECTINGS

El GETLIHC, el GLOSSA i l'OTRI participen en una trobada del projecte DILECTINGS a Romania

La West University of Timisoara, Romania, va ser l’escenari de la trobada del projecte Erasmus Digital Literature Educational Competences for Teachers: Intercultural Inclusive Good-practices for Second-language Learning (DILECTINGS). A la trobada, que va tenir lloc entre el 2 i el 4 d’octubre, hi van participar Mireia Canals-Botines, investigadora del grup de recerca en Estudis de Gènere: Traducció, Literatura, Història i Comunicació (GETLIHC); Àngel Raluy, membre del grup de recerca en Lingüística Aplicada, Didàctica i Literatura (GLOSSA), ambdós professors de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP), i Marta Basco, de la Unitat de Gestió de la Recerca de l’Oficina Tècnica de Recerca i Transferència del Coneixement (OTRI).

La trobada va ser una de les reunions semestrals de seguiment del projecte, en què es va crear un espai de treball conjunt per tal de poder fer una  formació de literatura digital per al professorat dels centres de secundària que hi participen. Més endavant, a partir d’aquesta formació, els mestres duran a terme un projecte a les aules amb l’alumnat de les escoles a través del programa europeu eTwinning i els resultats obtinguts es posaran en comú. Les pròximes trobades de DILECTINGS tindran lloc a Dublín (estiu de 2024) i a Vic (tardor de 2024). En aquesta darrera, els partners tornaran a coincidir per fer una reunió de tancament del projecte, que està previst que finalitzi el gener de 2025.

DILECTINGS té com a objectius esperonar l’alfabetització en lectura digital mitjançant una pedagogia inclusiva i innovadora que formi professors en literatura digital i alhora potenciï la lectura com a eina de coneixement. El projecte, a més de la UVic-UCC, té com a socis universitaris la Università degli Studi Roma Tre (Itàlia); la Universitatea de Vest din Timișoara (Romania) i el Learnovate, Trinity College Dublin (Irlanda). DILECTINGS també inclou el centres de secundària Institut Miquel Martí i Pol de Roda de Ter (Osona), The King Hospital and Free School of King Charles the Second (Irlanda), l’Instituto Comprensivo Vitruvio Pollione de Roma (Itàlia) i el Colegiu National da Arta “Ion Vidu” (Romania).