José Ramon Lago a Xile

El GRAD presenta el programa Cooperar per Aprendre - Aprendre a Cooperar i la Xarxa Khelidôn de la UVic-UCC a Xile

El professor de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) José Ramón Lago, en representació del Grup de Recerca sobre Atenció a la Diversitat (GRAD) i la Xarxa Khelidôn, va iniciar la implementació del programa Cooperar per Aprendre - Aprendre a Cooperar (CAAC) al Colegio Sagrada Familia de Reñaca a Viña del Mar i al Colegio Fraternidad en Concepción a la regió de Bío Bío, a Xile. L’acte de presentació es va fer l’última setmana de març i hi va assistir Héctor Aguilera, coordinador regional d'Educació Mitjana i Política Docent de la regió del Bío Bío.

El CAAC és una estratègia d'innovació que és resultat d’un projecte de recerca que contempla un conjunt d’accions que volen ajudar  l’alumnat a treballar en equip. D’aquesta manera, el projecte proporciona una sèrie d’eines i materials per a professors i docents per implementar-los a les aules. A través d’aquestes estratègies els estudiants treballen la cohesió de grup, d’aprendre en equip i d’aprendre a cooperar des de les aules. El Colegio Fraternidad participa en el CAAC en tractar-se d’un centre seleccionat com a Liceo Bicentenario, títol que s'ha atorgat a 400 centres a Xile i que compromet els centres a l’excel·lència acadèmica, a l’educació enfocada als estudiants i a les aules, i a donar més oportunitats a l’alumnat a través de l’educació de qualitat.

La Xarxa Khelidôn per a l’Aprenentatge Cooperatiu l’integren prop de 50 escoles i centres de formació del professorat que col·laboren en la recerca i innovació del GRAD, de la UVic-UCC. El compromís dels centres que l’integren és el de desenvolupar eines, experiències i propostes innovadores per fer avançar el Programa CAAC, que promou la col·laboració entre el professorat per al desenvolupament de l’aprenentatge cooperatiu per a la inclusió de l’alumnat vulnerable.