Docència

Diada Fisioteràpia 2023

El grau en Fisioteràpia de la FCSB celebra la seva Diada, focalitzada en la incorporació dels fisioterapeutes a l'atenció primària

30.03.2023

La Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) va celebrar ahir, dimecres, la Diada de Fisioteràpia, que va incloure dues conferències, una sobre intervenció en la fragilitat a les persones grans que viuen a la comunitat i l’altra sobre estratègies d’inserció laboral. També hi va haver tallers pel que fa a diversos temes d’interès per a la professió, com són les noves tecnologies en l’abordatge del pacient neurològic, la rehabilitació vestibular i la introducció a l'ecografia, entre d’altres.

El vicedegà de la Facultat, Eduard Minobes, i el coordinador del grau en Fisioteràpia, Carles Parés, van inaugurar la jornada amb una benvinguda i l'agraïment a tots els participants i professionals del sector que van participar-hi, i també a les dues-centes persones que hi van assistir, la majoria de les quals eren estudiants d'aquest grau.

Luis Soto, fisioterapeuta del Parc Sanitari Pere Virgili, va portar a terme la conferència principal, sota el títol “Projecte +ÀGIL: Intervenció en la fragilitat a les persones grans que viuen a la comunitat”. Soto va parlar del programa +Àgil, un treball integrat en atenció primària que vol connectar diferents recursos de salut amb recursos comunitaris per millorar la funció física i endarrerir la discapacitat en persones grans, i que té com a element central un treball de fisioteràpia grupal en atenció primària.

La jornada va continuar amb la realització de diversos tallers, tant al matí com a la tarda, per part dels professors de la Facultat, com els de massatge, introducció a l'ecografia, introducció al concepte Perfetti i noves tecnologies en l’abordatge del pacient neurològic. Per altra banda, professionals externs també van dur a terme tallers sobre rehabilitació vestibular, a càrrec d’Anna Navarro, i de raonament i intervenció clínica en el concepte Bobath, a càrrec de Mónica Junquero.

Tot seguit, va tenir lloc la conferència “Estratègies per a la inserció laboral”, dirigida principalment a estudiants de 4t del grau en Fisioteràpia, que va anar a càrrec d’Iván Marín, de l’Àrea de Desenvolupament Professional i Atenció Col·legial del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya.

Finalment, i un cop analitzats els resultats de les enquestes del concurs al millor pòster científic elaborat pels estudiants de 4t curs, es van anunciar els premiats: el primer premi va ser per a Chloé Bouissou, amb el pòster "Recuperación de la marcha post ictus isquémico mediante el uso de C-Mill". El segon va recaure en Inés Bastida, amb el pòster "Beneficios del programa de educación terapéutica en pacientes con infarto de miocardio", i el tercer se'l va endur Alexis Farrenq, amb el pòster "Efectos de una intervención de la fisioterapia en pacientes con polineuropatías graves (PNG): Estudio de caso".