Objectius de Desenvolupament Sostenible

El grup de recerca Emprèn organitza una jornada sobre els ODS a la universitat

27.05.2021

El grup de recerca Emprèn i la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC organitzen el proper 17 de juny la jornada "Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a la Universitat", que donarà a conèixer a tota la comunitat universitària els ODS i, especialment, els ODS a la Universitat amb les actuacions actuals i futures de les universitats catalanes. La jornada comptarà amb tres ponents que aportaran coneixement sobre aquest tema des del punt de vista de tres universitats catalanes (UPC, URV i UVic-UCC) per posar de relleu les actuacions que es duen a terme per assolir els reptes dels ODS treballats.

Inaugurarà la jornada Josep Burgaya, degà de la FEC i investigador del grup de recerca Emprèn. A continuació hi participaran, per exploicar com s’estan duent a terme els ODS a les seves universitats, Anna Sabata Aliberch, secretaria general de la UVic-UCC i investigadora al grup de recerca Data Analysis and Modeling (DAM), Gemma Fargas Ribas, vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la UPC, i Joan Fuster, responsable de l’Àrea d’Impacte Social, Cooperació i Voluntariat de l’Oficina de Compromís Social de la URV. La jornada es clourà amb un col·loqui.

Amb aquesta jornada es pretén que els membres de la comunitat universitària tinguin present en totes les seves actuacions de docència, de recerca i de gestió els ODS a la Universitat, ja que les universitats juguen un paper clau en el foment dels ODS a nivell de competències en sostenibilitat, metodologies d’ensenyament i projectes de recerca que faciliten el desenvolupament sostenible. Es tracta de mostrar aquests objectius com a reptes de la mateixa universitat, del seu PDI, PAS i estudiantat a nivell acadèmic i professional i amb projecció de futur.

La jornada va adreçada als docents, a tot el personal investigador dels grups de recerca (i els seus col·laboradors interns/externs), i a tot l’estudiantat de grau, màster i doctorat, així com al personal d'administració i serveis.

Aquest seminari s’ha organitzat gràcies a l’ajut concedit al grup de recerca Emprèn (SGR Consolidat) pel Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement de la UVic-UCC.

La jornada és gratuïta, però cal inscriure’s a través d'aquest enllaç.

En relació als ODS a la UVic-UCC, també es pot visitar l’exposició "Afrontant reptes globals. Els objectius de desenvolupament sostenible a la UVic-UCC".