Trobada plenària del grup de recerca ISAMBES

El grup de recerca ISAMBES realitza un taller d'introducció al programari REDCap

06.07.2023

El grup de recerca ISAMBES va organitzar el dia 20 de juny passat un plenari amb un esdeveniment destacat: un taller d'introducció al programari REDCap. Aquesta jornada incloure la participació de prop de trenta  investigadors de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), Althaia, Osonament i el Consorci Hospitalari de Vic (CHV).

REDCap és una aplicació web àmpliament utilitzada en projectes d'investigació arreu del món per a la construcció i gestió de bases de dades i qüestionaris en línia. Aquesta aplicació va ser desenvolupada per la Universitat de Vanderbilt i el seu accés és gratuït, tot i que requereix formar part del REDCap Consortium i establir un conveni amb la mateixa universitat.

El taller va oferir als investigadors una visió general del funcionament de REDCap, així com eines per a la creació de qüestionaris de recollida de dades.

La UVic-UCC es va unir al consorci a principis d'aquest any, i va posar l'aplicació REDCap a disposició dels grups de recerca de la universitat. Per fer servir el programari, els investigadors han de sol·licitar un usuari i contrasenya al servei TIC de la UVic-UCC.

A més del taller d'introducció a REDCap, durant el plenari del grup ISAMBES es van abordar les diferents línies de recerca en què treballa aquest grup: recovery i innovació en salut mental i benestar social, coordinada per Salvador Simó (UVic-UCC) i Rubén del Río (Osonament); psicologia de la salut i prevenció del suïcidi, coordinada per Laia Briones (UVic-UCC) i Judit Pons (CHV); neurociència i neurodesenvolupament, coordinada per la Mª Cruz Crespo i la Laura Plans (Althaia); complexitat en salut mental, coordinada per Gemma Prat (Althaia) i Manel Santos (CHV), i intervencions psicològiques en salut mental, coordinada per la Rosa Tejedor (Althaia).

Aquesta reunió va permetre als membres del grup ISAMBES treballar conjuntament en les seves respectives línies de recerca, i fomentar la col·laboració i l'intercanvi d'idees entre els investigadors.

Amb el taller d'introducció a REDCap i la continuïtat del treball en les diferents línies de recerca, el grup de recerca ISAMBES continua contribuint a l'avenç de la investigació en salut mental i altres àmbits relacionats, establint sinergies entre els diferents centres participants i potenciant la seva capacitat per a dur a terme projectes d'investigació de qualitat.