Acte de presentació de la marca Masquefa
Acte de presentació de la marca Masquefa 2

El grup de recerca TRACTE dissenya i conceptualitza la nova marca territorial de Masquefa

09.03.2023

El grup de recerca en Traducció Audiovisual, Comunicació i Territori (TRACTE) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha dut a terme el projecte de disseny i conceptualització de la marca territorial “Masquefa connecta amb tu”.

L’equip investigador de la UVic-UCC que l’ha desenvolupat ha estat liderat per Jordi de San Eugenio i Xavier Ginesta, amb la participació de Joan Frigola i Cristina Fernández-Rovira, tots de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC). També hi ha participat Marc Compte-Pujol, docent a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), que col·labora amb la Universitat en projectes similars. El treball és fruit d’un encàrrec de l’Ajuntament d’aquesta localitat de l’Anoia.
El projecte, que també ha tingut suport de la Diputació de Barcelona, s’ha desenvolupat en tres fases, que han inclòs la diagnosi inicial, el desenvolupament d’un procés obert de consultes a la ciutadania i, finalment, l’elaboració d’un relat de marca a partir del qual l’Ajuntament n’ha encarregat l’execució gràfica. La participació ciutadana hi ha estat un factor fonamental, amb un total de 476 persones que hi ha pres part formant part de grups de treball, responent entrevistes o donant resposta a l’enquesta pública.

L’acte de presentació de la nova marca “Masquefa connecta amb tu” es va fer el dilluns 27 de febrer al Centre Tecnològic Comunitari (CTC) d’aquesta localitat de 9.400 habitants. El tret de sortida ha donat pas a una campanya de comunicació integral de la marca a les xarxes i al web municipal, com també per mitjà de cartells, tríptics, lones i vídeos.

Aquest és el vuitè projecte de transferència de coneixement que els dos investigadors principals lideren en el marc del TRACTE. Anteriorment, van treballar en el disseny i la conceptualització de les marques de les ciutats de Vic i el Vendrell, la comarca del Pla de l’Estany, les zones de l’Empordà, l’Espai Agrari de la Baixa Tordera i la mancomunitat de municipis de Boscos de Bruixes i Bandolers. Actualment, també estan treballant en la revisió de la marca de la ciutat de Manlleu, “Capital del Ter”.