Formació personal de neteja - 1
Formació personal de neteja - 2
Formació personal de neteja - 3
Formació personal de neteja - 4

El personal de l'empresa que neteja la UVic rep una formació sobre la gestió de residus

16.02.2023

El dilluns 6 de febrer el personal de l’empresa Deyse, que s'ocupa de la neteja a la UVic, va fer un taller sobre la recollida selectiva. La formació va anar a càrrec de dos educadors ambientals de l'Ajuntament de Vic i hi van assistir al voltant de 35 persones treballadores.

El taller va consistir en una activitat dinàmica amb la maleta de la campanya "Tu Tries", on es fan servir uns plafons de fusta per aprendre amb uns imants a quin contenidor va cada un dels residus que ens trobem durant el dia a dia. També s'hi va debatre sobre l’actual model de recollida de residus municipals a la UVic, es van resoldre dubtes sobre la correcta disposició de residus i es va explicar el significat de les 4 R: repensar, reduir, reutilitzar i reciclar, amb aquest ordre de prioritat. Finalment, es va informar que a finals d’aquest 2023 la ciutat de Vic començarà la recollida porta a porta en alguns barris.

Una de les accions a implantar que va sorgir en aquest taller va ser l’eliminació de papereres: es retiraran de manera progressiva les de rebuig i de vidre, ja que són residus que pràcticament no es generen. A les classes, se substituiran les papereres de rebuig per unes de multiproducte. Als despatxos i departaments, també es retiraran les papereres individuals i es deixarà una paperera de cartó per al multiproducte i una de petita per a l’orgànica.

Aquesta acció, juntament amb d’altres, com la comunicació i difusió de la importància de la correcta separació de residus a tota la comunitat universitària, s’emmarquen dins l’estratègia de prevenció de residus de la UVic del projecte Ecocampus.