Docència

Cartell del pòdcast "Runes"

El pòdcast d’un estudiant de Comunicació Audiovisual guanya la primera edició del premi universitari de l’ACR al millor TFG basat en l’àudio

22.12.2022

El pòdcast "Runes", de l’alumne Guillem Perramon, graduat en Comunicació Audiovisual per la UVic, ha estat el treball guardonat amb el 1r premi universitari al millor Treball Final de Grau (TFG), que atorga l’Associació Catalana de Ràdio (ACR). El premi, dotat amb 3.000 euros, té com a objectiu fomentar la creació de continguts d’àudio especialment adreçats a les generacions més joves i ajudar a professionalitzar l’alumnat universitari.

El treball de Perramon, que reconstrueix la història de l’església de Sant Pere Màrtir de Manresa, ha estat guardonat per la seva capacitat de connexió amb la generació jove, la integració de diferents elements i recursos sonors, i l’arrelament al territori i a la història. Segons declaracions de Perramon a l’Associació Catalana de Ràdio, el premi “és un reconeixement fantàstic que, monetàriament, m’obre les portes a la possibilitat de poder produir més episodis i de millorar la qualitat en tots els aspectes” i afegeix que “la difusió del contingut per diferents emissores també és una oportunitat per donar a conèixer una mica el meu treball, cosa que m’il·lusiona i em dona ànims per continuar en aquesta línia”.

A més del reconeixement, el premi també inclou la transmissió dels treballs guardonats a empreses associades amb l’objectiu de facilitar l’accés dels joves professionals al món laboral.

Nascuda l’any 1992, l’Associació Catalana de Ràdio (ACR) agrupa totes les cadenes i emissores comercials de ràdio privades que operen a Catalunya. El seu objectiu és la promoció i el desenvolupament de la radiodifusió privada comercial, així com la defensa de l’exercici de la llibertat d’expressió en el mitjà radiofònic a Catalunya.

Es pot sentir el treball "Runes" de Guillem Perramon clicant aquest enllaç.