Docència

Jornada Forma't

El professorat de la FCSB es forma en simulació dins del Programa Forma’t

La Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar va dur a terme el 20 de desembre passat una formació adreçada al professorat de la Facultat, titulada “Debriefing en Simulació”.

El curs va ser impartit pel professor de la Facultat de Medicina de la Universidad Francisco de Vitoria de Madrid, Salvador Espinosa, que és instructor de Simulació en el postgrau del Centro de Simulación Clínica Avanzada i coordinador del grup de simulació clínica de SEMES. També va tenir el suport de la professora de la FCSB i instructora de Simulació Clínica i responsable d'ASCI de la FCSB, Montserrat Faro.

Durant el curs es van dur a terme dinàmiques de grup per potenciar les habilitats dels participants en els processos de debriefing: tipus i tècniques, disseny i desenvolupament, aspectes psicopedagògics i emocionals, i feedback en el debriefing. La FCSB, dins del marc de la innovació docent, ha apostat per la simulació com una metodologia basada en l’aprenentatge experiencial i en la reflexió pràctica.

El curs formava part del Programa FORMA’t a la FCSB, un programa de formacions bonificades amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats formatives específiques del PDI, i alineat al Pla estratègic de Facultat.