Reunió de treball telemàtica del projecte Crossroads

El projecte Crossroads del CEIG de la UVic-UCC ja disposa d’un esborrany de la guia de bones pràctiques

28.01.2021

Els quatre socis del projecte europeu Crossroads, liderat pel Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere (CEIG) de la UVic-UCC, van tenir la tercera reunió de treball el 21 de gener. La sessió va servir per continuar aprofundint en l’intercanvi de pràctiques socials i educatives orientades a reduir l’abandonament escolar prematur i a avaluar el primer esborrany de guia de bones pràctiques per al professorat que s’està preparant juntament amb un recull d’eines i metodologies. En aquest projecte sobre la reducció de l’abadonament escolar en etapes educatives postobligatòries hi participen, a més de la UVic-UCC, Udraga Za Ljudska Prava i Gradansku Participaciju (Croàcia), Fundacja Laboratorium Zmiany (Polònia) i Pour la Solidarite (Bèlgia).

“En aquesta reunió vam revisar, discutir i veure com podíem millorar aquest esborrany de guia que ja tenen tots els socis del projecte perquè hi facin aportacions abans d’acabar el febrer”, explica Mar Binimelis, coordinadora del projecte. L’objectiu és que posteriorment, durant els mesos de març, abril i maig, el contingut de la guia es treballi de manera pràctica amb diversos focus groups formats per docents i joves dels diferents països participants al projecte que es complementaran entre ells. Hi participaran estudiants de secundària, estudiants universitaris, professorat d’institut, professorat d’universitat i també hi col·laborarà un soci que treballa amb joves que viuen en situacions conflictives o difícils.

L’esborrany de la guia de bones pràctiques –un document que està previst que pugui estar disponible l’estiu del 2021– està formada per una primera part de caire més teòric, en la qual s’exposen els motius de l’abandonament escolar prematur, qüestions de gènere i qüestions d’apoderament, entre altres, des d’una perspectiva interseccional. La segona part de la guia és més pràctica i recull activitats i recursos perquè el personal docent pugui aplicar-los als seus respectius contextos.

La propera reunió de treball del projecte Crossroads serà abans de l’estiu a Barcelona, tot i que en funció de la situació epidemiològica del moment es pugui fer en línia, com aquesta última, que s’havia d’haver fet a Croàcia per enfortir les relacions entre els socis. La reunió de llançament del projecte va tenir lloc ara fa just un any, el gener del 2020, i està previst que Crossroads es desenvolupi fins al 31 de gener del 2022.

El projecte Crossroads té per objectiu donar a conèixer metodologies i compartir experiències similars que s’han desenvolupat en altres països europeus per donar resposta al problema de l’abandonament escolar postobligatori, un cop acabada l’educació secundària com ara el batxillerat, els cicles formatius professionals o la universitat, a causa de diversos eixos de desigualtat com poden ser el gènere, l’origen, la classe social, l’ètnia o el sexe. L’equip coordinador del projecte, finançat per la convocatòria Erasmus+ de la Comissió Europea, està format per Mar Binimelis (TRACTE), Gerard Coll-Planes de GETLIHC, Núria Simó del GREUV, Gloria García-Romeral, tècnica de recerca i gestora de projectes; i Rita Sarda, becària del CEIG.