Marta Ruiz i Núria Torras
Marta Ruiz a l'entrega de premis

El projecte "El Mirall", 2n classificat als XXI Premis eduCAC

30.05.2024

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) va celebrar ahir la cerimònia d'entrega dels XXI Premis eduCAC, uns guardons anuals en col·laboració amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Aquests premis tenen com a objectiu promoure l'educació mediàtica en el sistema educatiu i reconèixer la feina de la comunitat educativa en aquest àmbit. En la categoria de centres educatius, el centre Teknós UGranollers va quedar finalista i va obtenir la segona posició pel projecte "El Mirall. Projecte transversal sobre l'exposició dels preadolescents a Instagram amb perspectiva de gènere".

El jurat va destacar del projecte "El Mirall" la seva clara voluntat de contribuir a l'educació mediàtica de l'alumnat integrant la producció audiovisual, l'ús de la tecnologia i la investigació qualitativa de l'ús de xarxes socials. De la mateixa manera, també va ressaltar la bona base teòrica i metodològica utilitzada, així com la diversitat d'activitats del projecte per integrar l'alumnat de forma activa en la creació dels materials.

"El Mirall" és un projecte liderat per Marta Ruiz i en què participa Núria Toras, ambdues professores del cicle formatiu de grau superior (CFGS) en Màrqueting i Publicitat a Teknós Granollers. L'objectiu principal del projecte és promoure l'autoreflexió i la reflexió conjunta sobre l'exposició mediàtica dels alumnes de primer curs del cicle durant la seva preadolescència com a gestors de contingut a la xarxa social Instagram. Alhora, el projecte ha dut a terme aquest curs l'elaboració de materials digitals i guies de recomanacions orientades a preadolescents de primer curs d'ESO sobre la gestió responsable i igualitària de les xarxes socials. L'objectiu final és promoure un ús adequat d'Instagram entre els estudiants de primer cicle d'ESO, a partir de les recomanacions i materials elaborats pels alumnes del primer curs del CFGS en Màrqueting i Publicitat.