Recerca

Socis del projecte InterHEd recollit el segon premi al Global Gallery Award de la Universitat de Dortmund
Socis del projecte "InterHEd" recollint el segon premi al Global Gallery Award de la Universitat de Dortmund

El projecte "InterHEd" és guardonat amb el segon premi al Global Gallery Award 2024 de la Universitat de Dortmund

20.06.2024

El projecte europeu “Intersectionality in Higher Education (InterHEd)”, coordinat per investigadores del Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere (CEIG) de la UVic-UCC i finançat pel programa Erasmus +, ha estat guardonat amb el segon premi al Global Gallery Award 2024, organitzat per la Universitat de Dortmund (Alemanya). La iniciativa Global Gallery premia cada any projectes internacionals que aborden temes socioculturals i globals contemporanis.

El projecte "InterHEd" aposta per adoptar una perspectiva interseccional, que tingui en compte la interrelació entre diferents categories socials com el gènere, l’ètnia, la classe social, l’orientació sexual o l’edat en les experiències de desigualtat i discriminació. Des d’aquest enfocament, l’objectiu principal d’aquesta recerca és elaborar eines per incorporar la interseccionalitat a la docència universitària.

Per a les investigadores de la UVic-UCC que participen en el projecte, rebre aquest premi significa el reconeixement de la vàlua i de la necessitat d’un projecte com "InterHEd" per part de la comunitat universitària i també posar en valor la col·laboració internacional, atès que van ser les sòcies alemanyes del projecte les que van proposar presentar-se a aquest premi. Segons les investigadores, aquest reconeixement també representa “la disseminació i la visibilització de la necessitat que s’està cobrint en l’àmbit pedagògic amb aquest projecte, que es proposa desenvolupar eines pràctiques per abordar les desigualtats a l’aula des del marc de la interseccionalitat, i produir recursos adaptables”. Finalment, el premi suposa “la continuïtat del treball teòric i de recerca que s’ha fet entorn de la interseccionalitat en l’àmbit pedagògic”.

Tres projectes guardonats

En el marc del Global Galley Award 2024 s’ha reconegut amb el primer premi el projecte "Tandem Teaching Project: Afghanistan and the Arts", una iniciativa de l’Academy in Exile (AiE). Es tracta d’un projecte docent d’acadèmics exiliats per a estudiants a l’Afganistan.

El tercer premi ha estat per al projecte "Smart Urban Areas (SUA) – Sustainable System Solutions for Urban Development", que aprofundeix en el disseny urbà sostenible al Vietnam, finançat pel Ministeri Federal de Medi Ambient, Conservació de la Natura, Seguretat Nuclear i Protecció del Consumidor (BMUV).

En aquesta tercera edició del Global Gallery Award s’han presentat un total de dinou projectes internacionals. Els tres projectes guanyadors s’han escollit a partir d’una exposició inicial de pòsters i totes les persones assistents a l’acte de presentació dels projectes podien escollir els seus tres preferits. Cadascun dels projectes guanyadors ha rebut un premi econòmic de 1.500 euros.