Recerca

Avaluació de persones residents a la residència Aura de Manlleu
Proves de mobilitat amb usuaris de la residència Aura

El projecte Join4Joy avalua divuit residents per a la primera prova pilot a la residència Aura de Manlleu

30.11.2023

El projecte europeu Join4Joy, per al foment d’estils de vida més actius entre la població major de 65 anys, va portar a terme el 16 de novembre passat la fase d’avaluació de divuit participants per a la primera prova pilot del projecte a la residència Aura de Manlleu. Diversos investigadors, acompanyats per dos estudiants del grau en Fisioteràpia de la UVic-UCC, van desplaçar-se fins a la residència Aura, on van ser rebuts per l’equip de treballadors locals, amb els quals es va portar a terme la valoració inicial dels participants.

En aquest moment, el personal investigador del projecte Join4Joy compta amb dades de qualitat de vida i d’estat físic i cognitiu, entre d'altres, dels usuaris de la residència Aura. Actualment, també s’està fent una recollida objectiva de dades de moviment, mitjançant dispositius d’accelerometria, i està previst que aviat comencin les sessions d’activitat física divertida i inclusiva per a la gent gran.

En aquest projecte la UVic-UCC exerceix una triple funció. En primer lloc, aquesta universitat és la institució coordinadora del projecte en l'àmbit europeu, amb Laura Coll-Planas com a investigadora principal del projecte. En segon lloc, la UVic-UCC coordina, sota el guiatge de Javier Jerez, el grup de treball dedicat específicament a l’entorn residencial. I, en tercer lloc, des de la UVic es portarà a terme la posada en pràctica del projecte, en residències de la comarca d’Osona.

Fins ara, el projecte Join4Joy ha comptat amb la participació dels estudiants de la UVic-UCC Virginie Franch, Elisenda Fenollosa i Florian Jiménez.