Skip to main content

Recerca

Acte de cloenda del projecte  "L’escola a la Universitat: un nou context per aprendre a fer de Mestre/a"
Acte de cloenda del projecte  "L’escola a la Universitat: un nou context per aprendre a fer de Mestre/a"
Acte de cloenda del projecte  "L’escola a la Universitat: un nou context per aprendre a fer de Mestre/a"
Acte de cloenda del projecte  "L’escola a la Universitat: un nou context per aprendre a fer de Mestre/a"
Acte de cloenda del projecte  "L’escola a la Universitat: un nou context per aprendre a fer de Mestre/a"

El projecte L'escola a la Universitat clou amb la presentació d'una guia d'orientacions sobre l'ensenyament responsiu

29.06.2023
Share

Dimarts a la tarda va tenir lloc a la Sala Gòtica de Casa de Convalescència el seminari de presentació de resultats del projecte de recerca europeu L’escola a la Universitat: un nou context per aprendre a fer de mestre/a, emmarcat en el programa Escola i Universitat de la Facultat de Traducció, Esports i Psicologia de la FETEP

El projecte té com a objectiu que la relació entre el món acadèmic i l’exercici professional tingui lloc directament a les aules i als laboratoris especialitzats a les facultats d’educació de les universitats, amb el propòsit que aquesta relació contribueixi a la millora de la formació inicial de mestres des de la perspectiva d’un ensenyament responsiu. 

Els resultats del projecte mostren que l’aliança entre centres educatius i universitaris esdevenen una experiència d’interès per a tota la comunitat educativa, i que els efectes de la presència dels nens i nenes d’educació infantil i primària a les aules universitàries on es formen els mestres permeten avançar en un desenvolupament professional ajustat a la realitat de l’aula, formar-se en la planificació i gestió del diàleg d’acord amb els principis de l’ensenyament responsiu i aprendre a reflexionar sobre la pràctica. Els resultats presentats, també fan èmfasi en la necessitat de prendre accions des de la formació inicial de mestres per millorar el desenvolupament professional docent. 

El seminari, que va aplegar una trentena de persones, va constar d’una benvinguda a càrrec del degà de la FETEP, Eduard Ramírez; el coordinador del programa MIF, Jaume Ametller, i la investigadora principal del projecte i professora de la FETEP, Marta Marimon. Va anar seguida d’una conferència a càrrec del professor Jordi Martí sobre “L’ensenyament responsiu a la formació de mestres” i una taula rodona sobre “El projecte EU des de la mirada dels seus protagonistes”, a la qual van participar mestres, estudiants de mestre i professorat universitari, i que va ser moderada per Núria Molas, professora de la UB  i investigadora del projecte. 

L’acte va acabar amb la presentació de la Guia d’orientacions sobre l’ensenyament responsiu a la formació inicial de mestres, que recull orientacions per guiar-ne la implementació. 

El projecte ha comptat amb el suport del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, gràcies al finançament atorgat per l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recera (AGAUR) en el marc del programa MIF de Millora de la Formació de Mestres. Ha estat  liderat des del Grup de Recerca en Construcció de Coneixement (GRECC) de la UVic-UCC i ha inclòs professorat de set universitats (UVic-UCC, UB, UAB, UdG, URV, UdL i UdA), mestres i alumnat d’educació Infantil i d’educació primària d’escoles de la comarca d’Osona i estudiants dels graus en Mestre d’Educació Infantil, Primària i doble grau de la UVic-UCC. 

 

 

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns