Docència

Acte Cloenda programa TEO 2022

El projecte Talent Esportiu d'Osona tanca el curs amb l'objectiu de créixer l'any vinent

Aquest dimarts va tenir lloc l’acte de cloenda de la tercera edició del projecte Talent Esportiu d’Osona, en el qual van participar setze esportistes d’alt nivell dels clubs esportius de Vic, Torelló i Gurb, així com estudiants de la UVic-UCC. L’acte, celebrat a la Sala Coll Bardolet de l’edifici el Sucre, va comptar amb la participació del regidor d’Esports de l’Ajuntament de Vic, Titi Roca; el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Torelló, David Sánchez, i el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Gurb, Pere Miralpeix, així com el degà de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP), Eduard Ramírez. L’atleta professional en trail running Anna Comet va ser la padrina d’aquesta promoció 2021-2022.

El projecte Talent Esportiu d’Osona és un projecte de transferència de coneixement impulsat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, amb l’objectiu de reforçar l’activitat dels clubs i les entitats esportives de la comarca, millorant la condició física, la prevenció de lesions, la nutrició dels seus esportistes, i com a gran novetat d’aquesta edició, la psicologia esportiva. Aquesta tercera edició va comptar amb el suport dels ajuntaments de Vic, Torelló i Gurb, i segons va anunciar el director del CEEAF, Javier Peña, “un cop més agraïm a totes les entitats finançadores la confiança en el projecte i l’ajuda per consolidar la proposta a la comarca, i estem molt contents de poder comptar amb els mateixos ajuntaments per a la quarta edició del TEO, cinquena del projecte”.

Durant la presentació de l’acte, el tècnic del projecte, Jordi Merino, va resumir les activitats dutes a terme al llarg d’aquest curs, així com el mètode de treball dissenyat per desenvolupar el projecte. El degà de la FETEP, Eduard Ramírez, per la seva banda, va posar en valor la importància que UVic-UCC disposi d’aquest programa, perquè “és força singular en el país i compleix una de les missions de la Universitat: formar persones amb esperit crític i acompanyar-les en el seu desenvolupament”.

Del grup d’esportistes que van participar en aquesta tercera edició, deu pertanyen a entitats i clubs de la ciutat de Vic: dues del Club Femení Osona, dos del Vic Tennis Taula, dos del Trialsport, dos del Club Natació Vic-ETB, un del Club Bàsquet Vic, i un del Vic Hoquei Club. Torelló va aportar una esportista del Centre Excursionista de Torelló i una del Club Bàsquet Torelló. Gurb, que participava per primera vegada, va aportar una gimnasta de la Unió Esportiva de Gurb. Finalment, dels tres estudiants de la Universitat que han participat en el programa, un és del Club Equip Collbaix, un del Club Patí Voltregà i una del Club Esquí Val d’Aran.

Durant tot el curs, els esportistes han realitzat dues sessions d’entrenament setmanals al CEEAF, on també se’ls fan processos de valoració funcional per avaluar-ne el rendiment. Addicionalment, el projecte ha contemplat també tallers de nutrició esportiva, a càrrec del professor associat de la FETEC de la UVic-UCC, Arnau Baena, i càpsules formatives de psicologia esportiva, a càrrec de la professora de la FETEC Marcela Herrero. La valoració global de les activitats desenvolupades va ser molt satisfactòria. Durant l’acte, l’atleta Anna Comet, en qualitat de padrina de la promoció, va participar en una taula rodona moderada pel Dr. Jordi Coma de la UVic-UCC, juntament amb l’escaladora Aida Torres, esportista TEO destacada d’aquesta edició, que acaba d’aconseguir el segon lloc a la Copa d’Espanya en la modalitat de Bloc.

La voluntat del projecte és seguir la línia de creixement en la pròxima edició, amb la voluntat d’incorporar un programa de formació per a tècnics més ambiciós del que actualment s’està duent a terme. Per dur a terme aquest canvi substancial en el funcionament del projecte serà necessària l’ajuda i implicació d’algun mecenes o patrocinador que s’està buscant en aquests moments.