Edifici Torre dels Frares de la UVic
El simulacre tindrà lloc a l'edifici Torre dels Frares de la UVic

El pròxim dijous es farà un simulacre d’evacuació a l'edifici Torre dels Frares

El dijous dia 11 d’abril, a les 10.20 h, tindrà lloc un simulacre d’evacuació a l’edifici de la Torre dels Frares. L’objectiu principal d'aquesta iniciativa és simular les condicions d’una situació d’emergència real per millorar la preparació i la resposta davant de situacions crítiques. L’emergència fictícia sorgirà dels laboratoris de Biociències i, en el moment en què soni l’alarma d’evacuació, totes les persones que estiguin a l’edifici hauran de sortir-ne seguint els recorreguts d’emergència i dirigir-se cap al punt de reunió, situat al Parc Segimon Serrallonga.

El simulacre afectarà les facultats de Ciències, Tecnologia i Enginyeries i la de Ciències de la Salut i el Benestar que aquell dia i a aquella hora estaran fent-hi docència. El PDI que hi estigui fent classe, haurà d’ordenar la sortida als estudiants que estiguin a càrrec seu, informant-los del recorregut d’evacuació i recordant-los on és el punt de reunió. El simulacre es donarà per finalitzat quan les persones de l’equip d’emergències de l’edifici ho indiquin.

Per a aquesta ocasió, s’ha optat per informar prèviament a tota la comunitat universitària, tant si fa docència com si no en fa en l’edifici aquell dia. La comunicació s’està fent a través del correu electrònic, del compte d’Instagram @uvic_campussostenible, de la franja d’alerta del Campus Virtual, de diverses publicacions a les newsletters de les facultats i de cartells.

Aquest simulacre s’emmarca dins el Pla d’autoprotecció (PAU) de la Torre dels Frares, que té l'objectiu de garantir la seguretat de tota la comunitat davant d’una emergència. Des de l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals es treballa perquè aquests PAU estiguin homologats i disposin dels equips necessaris, i porta a terme totes les formacions en l’àmbit d’emergències. L’equip d’emergències de Torre de Frares està format per més de 20 persones entre PAS i PDI que tenen el lloc de treball en aquest edifici i que, per tant, totes hi desenvolupen una funció davant una possible emergència.