Formació impartida per Olga Pedragosa

El Servei de Suport a l’Estudiant estrena un programa formatiu dirigit a l’orientació del professorat

25.01.2024

El Servei de Suport a l’Estudiant del Campus Vic estrena aquest mes un programa formatiu dirigit al professorat de la Universitat. Aquest programa té com a objectiu proporcionar eines i orientació al professorat per tal que aquest pugui oferir un millor acompanyament a l’aula en temes de suport emocional, psicològic, acadèmic i davant la diversitat funcional.

Aquestes formacions tindran lloc durant el primer trimestre de 2024. La primera es va dur a terme el dia 23 de gener per part de la professora Olga Pedragosa Xuclà, doctora en Pedagogia, professora de la FETEP i membre del grup de recerca sobre Atenció a la Diversitat (GRAD). L’objectiu d’aquesta primera formació era ensenyar com acompanyar els estudiants amb necessitats de suport educatiu dins l’aula. La segona formació plantejada, la farà Jordi Naudó Molist, doctor en Psicologia; professor de la FCSB, la FETEP i la Facultat de Medicina, i membre del grup de recerca en Innovació en Salut Mental i Benestar Social (ISaMBeS). Aquesta té la finalitat de donar eines per acompanyar els estudiants que es troben davant dificultats psicològiques. Aquesta sessió està programada per al 20 de febrer (oberta a tothom) i se'n faran dues edicions més aquest curs, per a la FCTE i per a la Facultat de Medicina. La tercera formació, la impartirà Judit Pons Baños, doctora en Cures Integrals i Serveis de Salut, professora de la FCSB i membre del grup de recerca ISaMBeS. Està programada per al dia 21 de març i té per objectiu proporcionar recursos per a la prevenció del suïcidi dels estudiants a les aules universitàries.

El Servei de Suport a l'Estudiant

Aquestes tres propostes formatives plantejades aquest curs s'han preparat en funció de les necessitats detectades pel Servei de Suport a l’Estudiant. Aquest servei té l’objectiu principal d’atendre els estudiants oferint-los suport emocional, psicològic, acadèmic i davant la diversitat funcional i, de forma paral·lela, també contempla la part preventiva. Aquesta part es planifica segons les demandes i dificultats amb les quals es troba el professorat.

D’altra banda, pel que fa a la part preventiva dirigida a estudiants, aquest curst també s’han organitzat tres tallers pilot: el primer es va fer als alumnes de CFGS sobre soft skills; el segon va ser de tècniques d’estudi (dues edicions), i el tercer, d’autoconeixement de les pròpies emocions i autoestima.