Docència

Imatge de 'La gran pausa'
Imatge de 'La llibertat'

Els curtmetratges de dos alumnes de Comunicació Audiovisual, seleccionats per al Barcelona Film Fest

Ahir a la tarda al Cinema Verdi de Barcelona es van projectar els curtmetratges La gran pausa i Llibertat, de Màrius Viñas i Jaume Plans, respectivament, estudiants de Comunicació Audiovisual de la UVic-UCC. Les peces es van visionar en el marc de la secció Nous Talents del Festival de Cinema de Barcelona 2024, que mostra curtmetratges fets per l’alumnat de l’ESCAC, Blanquerna Universitat Ramon Llull, la Universitat Pompeu Fabra, FX Barcelona Film School, la Casa del Cine i la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.

Llibertat, de Jaume Plans, és una peça de set minuts que aborda la història de la Llum, una noia atrapada per uns límits imposats des de casa seva per la seva mare, la Maia. No obstant això, amb l’ajuda de la seva parella (en Nil), la Llum s’aventura en un viatge d’autodescobriment de la llibertat, desafiant els reptes i demostrant a la seva mare que ja és gran.

El curt de Màrius Viñas, La gran pausa, explica la història de l’Àlex, un noi orfe, que es troba en un context politicosocial en què un govern tirànic prohibeix gravar i difondre imatges o vídeos que no vinguin de part de l’estat, ja que totes les imatges poden ser manipulades i tergiversades per la intel·ligència artificial. En aquest context, el protagonista buscarà la manera de recuperar l’única cosa que li queda dels seus pares: unes fotografies.

Els curtmetratges opten al premi Nous Talents, amb una dotació econòmica de 2.000 euros per al director o directora. El jurat està format pels periodistes Marla Jacarilla, Xavier Daniel i Esteve Plantada de l’Associació Catalana de Crítics i Escriptors Cinematogràfics (ACCEC), l’actor Eduard Fernández, l’actriu Clara Segura, i l’actor i director Carles Sans (antic membre d’El Tricicle).