Skip to main content

Recerca

Inauguració de l'11a Jornada de Recerca del Programa de Doctorat en Innovació i Intervenció Educatives
Llorenç Comajoan-Colomé (UVic-UCC), Iñaki Larrea (MU), Marta Otero (UVic-UCC) i Nagore Ipiña (MU)
Moment de l'11a Jornada de Recerca del Programa de Doctorat en Innovació i Intervenció Educatives

Els doctorats industrials, tema central de l’11a Jornada de Recerca del Programa de Doctorat en Innovació i Intervenció Educatives

05.10.2023
Share

La Facultat d’Humanitats i Ciències de l’Educació de Mondragon Unibertsitatea (MU) a Eskoriatza va acollir divendres passat, 29 de setembre, l’11a Jornada de Recerca del Programa de Doctorat en Innovació i Intervenció Educatives. El tema transversal d’enguany van ser els doctorats industrials dins de l’àmbit de l’educació. Van inaugurar la jornada Iñaki Larrea (MU) i Llorenç Comajoan-Colomé (UVic-UCC), coordinadors del programa interuniversitari, Nagore Ipiña, degana de la Facultat d’Humanitats i Ciències de l’Educació (MU), i Marta Otero, directora de l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC. La jornada va iniciar-se amb el diàleg titulat El doctorat industrial: una altra forma d´investigació entre Nekane Errasti (Coordinadora dels estudis d’enginyeria a MU) i Marta Otero. Durant el diàleg es va destacar la importància dels doctorats industrials com a oportunitats de transferència de coneixement i motors de transformació social. 

A continuació, Jaione Uriarte (doctoranda del programa de doctorat a MU i docent a Arizmendi ikastola) i Zigor Ibarzabal (coordinador d’Euskal Herriko Ikastolak) van pronunciar la conferència Doktoregoa industria aipamenarekin Hezkuntzan, zergatik ez? Euskal Herriko Ikastolen kasua. / Doctorado con mención industrial en educación. ¿Por qué no? El caso de Euskal Herriko Ikastolak. En la seva conferència van presentar les oportunitats de col·laboració entre les escoles i els investigadors de la MU per dissenyar i implementar un sistema d’avaluació a secundària i van destacar les relacions de confiança necessàries per dur a terme un doctorat industrial en educació. 

Núria Simó, directora del CRED en educació, va presentar durant la jornada el centre de recerca i en va destacar les oportunitats de col·laboració entre la MU i la UVic-UCC en projectes de recerca conjunts d’àmbit nacional i internacional.

Durant les intervencions dels doctorands del programa, es van escoltar tres intervencions. Mounia Rachdi (UVic-UCC), Nekane Granado (MU) i Mikel Artola (MU) van presentar els avantatges i obstacles a l’hora de fer un doctorat industrial en educació i van coincidir que, malgrat algunes dificultats, un doctorat industrial en educació té l’incentiu que es pot investigar l’impacte directe de la recerca en la pràctica educativa. També van destacar que, per garantir l’èxit dels doctorats industrials en l’àmbit d’educació, és fonamental que el projecte de tesi sigui atractiu professionalment per al doctorand i que alhora encaixi amb els interessos de la institució educativa o social on es porti a terme. 

Els coordinadors del programa van clausurar la jornada emplaçant-se a la dotzena edició de la jornada l’any que ve a Vic.

 

 

 

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns