Diada Castellera emboirats

Els Emboirats signen la millor actuació després de la pandèmia a la diada castellera celebrada a Miramarges

30.11.2023

Els Emboirats, el grup casteller de la UVic, van celebrar el 23 de novembre passat la diada castellera al pati de Miramarges. Aquesta diada també va comptar amb la presència de les colles universitàries dels Trempats de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), els Marracos de la Universitat de Lleida (UdL), els Penjats del Campus de Manresa i els Arreplegats de la Zona Universitària de Barcelona.

La diada castellera va mostrar la millor actuació dels Emboirats després de l’aturada per la pandèmia de la covid-19. La colla, que va aplegar prop d’un centenar de camises al patí de l’edifici Miramarges, va obrir la jornada amb dos pilars de 4, un d’ells amb el tronc íntegrament femení, i va continuar amb un 3 de 6 amb agulla en primera ronda i dues construccions més de la gamma alta de 6: el 5 de 6 i el 4 de 6 amb l’agulla, que van aconseguir descarregar per primera vegada després de la pandèmia. D’altra banda, els Emboirats també van poder superar una altra fita després de la pandèmia, i és que van entregar més d’una trentena de camises a nous membres de la colla, ampliant-la novament.

Aquesta diada va servir per donar el tret de sortida al tram d’hivern de les diades castelleres, que continua avui, dijous 30 de novembre, a Barcelona, amb la diada dels Trempats de la UPF; el 14 de desembre, a Girona, a casa dels Xoriguers de la Universitat de Girona (UdG), i es tanca a Lleida, el 21 de desembre, amb la diada dels Marracos. La colla de la UVic també ja va fer una actuació el 16 de novembre passat a Tarragona per celebrar els 15 anys dels Pataquers de la Universitat Rovira i Virgili (URV), diada en què van assistir totes les colles universitàries catalanes.