Docència

Estudiant de Periodisme fent enregistraments a La Fageda

Els estudiants de 4t de Periodisme enregistren un reportatge a La Fageda

23.11.2023

Bona part dels alumnes de 4t de Periodisme de la UVic van participar dimarts passat en una visita a les instal·lacions de La Fageda Fundació, al municipi de Santa Pau, dins del parc natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. La sortida va consistir a fer un rodatge tant a la fàbrica de iogurts i d’elaboració de melmelades artesanals, com a la granja de La Fageda.

Així, a les 9 del matí, tres alumnes es van vestir amb l’equipament de protecció adequat per entrar a enregistrar dins la planta de producció. Quan aquests tres reporters van sortir, a les 10.15 hores, es van reunir amb la resta del grup i es van incorporar en una visita per tot el recinte, guiada per Albert Terradellas, tècnic de l’equip de Comunicació de La Fageda. Els visitants van veure l’estat de les vaques, el procés de munyida i les diverses feines dels centres de treball o de teràpia ocupacional als vivers de jardineria. Al final, van entrevistar la treballadora Anna Cargol i la responsable de Relacions Públiques i Institucionals, Mariona Martí.

D’acord amb la metodologia d’aprenentatge cooperatiu que se segueix en l’assignatura Periodisme d’Investigació, tots els estudiants participen en un mateix projecte, en aquest cas la producció d’un vídeo documental. És un treball conjunt en què tothom comparteix la mateixa recerca, si bé es fan subgrups en diferents localitzacions i amb rols diferenciats. Així, uns alumnes fan de càmeres, altres editen, un altres fan de reporters o de documentalistes, i altres desenvolupen altres tasques assignades.

El tema que es treballa en el curs és la inserció laboral de les persones amb discapacitat. El model d’èxit de la Fageda Fundació, que està pensat com un projecte social amb estructura empresarial, es confronta amb altres casos d’empreses que no compleixen l’obligació de reservar places de la seva plantilla a treballadors amb aquests perfils vulnerables.