Docència

Estudiants de 1r tornen a les aules

Els estudiants de primer han tornat a les aules aquesta setmana

18.02.2021

Coincidint amb l’inici del segon semestre, els estudiants de primer curs de la UVic han pogut trepitjar el campus per assistir a classes presencials de forma regular després de quatre mesos. Ho ha permès la flexibilització de les restriccions epidemiològiques acordades entre el PROCICAT, el Govern i les universitats per afavorir la socialització dels estudiants de nou accés.

El retorn a la presencialitat no serà al 100%, sinó que es retornarà al model "híbrid" de principis de curs, en què es prioritza la impartició de classes teòriques en format virtual, i les d’ordre més pràctic en format presencial. “L’objectiu és fer tanta presencialitat com la pandèmia ens permeti, i que tots els estudiants de primer, en funció de l’organització de cada grau, puguin veure augmentada la seva presència a l’aula”, afirma la vicerectora d’Ordenació Acadèmica de la UVic, Cristina Vaqué.

La mesura, que afecta un total de 1.402 estudiants al campus Vic i 496 al campus de Manresa, es fa en grups reduïts, fent ús de les mascaretes, mantenint les distàncies i ventilant els espais.

Pel que fa a la resta de cursos es mantenen les mesures iniciades el 15 d’octubre que cenyeixen l’activitat presencial únicament a les pràctiques i les avaluacions que s’hagin programat en aquesta modalitat.

La flexibilització de les restriccions ha provocat haver de fer canvis i reajustaments en les programacions de cada titulació, la qual cosa ha estat possible “gràcies a la capacitat d’adaptació constant que han mostrat tant els estudiants com els docents”, conclou Cristina Vaqué.