Cartell del II Congrés Internacional de Bioètica

Els horitzons de la bioètica, tema central del congrés internacional que es farà a la UVic-UCC

El lema “Horitzons de Bioètica” serà l’eix central del II Congrés de Bioètica, que tindrà lloc els dies 17 i 18 de novembre a la UVic-UCC. El congrés inclourà conferències magistrals i quatre taules rodones, que porten per títol “Impacte de les biotecnologies: salut i benestar”, “Ètiques aplicades en una societat entre pandèmies”, “Reptes de la pedagogia de la bioètica” i “Incomoditat amb la mort: transhumanisme versus eutanàsia”. Aquest esdeveniment està organitzat per la Càtedra de Bioètica de la UVic-UCC i la Fundació Grífols.

La inauguració del II Congrés Internacional de Bioètica es farà el dia 17, a les 9.30 h, a l’Aula Magna, amb l’assistència del rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños; Núria Terribas, directora de la Càtedra de Bioètica Fundació Grífols UVic-UCC, i Victòria Camps, filòsofa i presidenta de la Fundació Víctor Grífols i Lucas. Tot seguit, hi haurà la conferència inaugural “Reptes de la bioètica per al segle XXI”, a càrrec de Joseph J. Fins, metge i director d’Ètica Mèdica del New York Presbiterian Hospital, que parlarà d’algun dels temes que són ja objecte de debat, com la neuroètica o els avenços en genètica.

Durant la jornada del dijous hi haurà les dues primeres taules rodones. La primera serà “Impacte de les biotecnologies: salut i benestar” (11.15 h) i estarà moderada per la periodista Milagros Pérez Oliva. La segona taula, “Ètiques aplicades en una societat entre pandèmies” (15 h), tindrà com a moderador Tomás Domingo, professor de Filosofia de la UNED. A continuació, tindrà lloc una sessió de comunicacions (de 17.30 h a 19 h) i la presentació del documental Kayros, una historia de la bioética (19 h), a càrrec de Benjamín Herreros, director de l’Instituto de Ética Clínica Francisco Vallés – Universidad Europea.

Cloenda a càrrec de Victòria Camps

La sessió de divendres començarà amb la presentació de comunicacions i tot seguit es portaran a terme les dues taules rodones restants: “Reptes de la pedagogia de la bioètica” (11 h), moderada per Juan Pablo Beca, metge pediatra-neonatòleg, i “Incomoditat amb la mort: transhumanisme versus eutanàsia” (15 h), moderada per Jordi Pigem, filòsof de la ciència i escriptor. La conferència de clausura, que portarà per títol “La bioètica després de la pandèmia” (17 h), anirà a càrrec de Victòria Camps.

A les taules rodones del Congrés, hi participaran professionals de la Medicina i investigadors, així com professionals de l’àmbit de l’ètica i la bioètica, com ara Fernando Bandrés, Lydia Feito, Salvador Macip, Jordi Mir, Bernardita Portales, Begoña Roman, Andreu Segura, Núria Terribas o Jesús Zamora, entre altres. El programa sencer del II Congrés Internacional de Bioètica es pot consultar en aquest enllaç.