Docència

Estudiants de CFGS i Empreses fan un speed dating a la UVic
Alumnes de CFGS i empreses fan un 'speed dating' a la UVic

Empreses i alumnes de cicles formatius tecnològics es troben en una jornada d’entrevistes ràpides

30.11.2023

Més de cinquanta alumnes de cicles formatius tecnològics, entre els quals els de 2n del CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma de Teknós, i vint empreses de la comarca d’Osona es van trobar dimarts passat, 21 de novembre, en una jornada d’entrevistes ràpides. La sessió va tenir lloc al Paranimf de Casa de Convalescència de Vic, i estava coorganitzada per Osona Tic Talent i Creacció. L’objectiu de la trobada era millorar l’encaix de les pràctiques de formació dual entre els alumnes i les empreses. O, cosa que és el mateix, ajustar més els perfils i les expectatives de tots els implicats i, per tant, propiciar una millor experiència d’aquestes pràctiques.

Osona Tic Talent és un projecte de col·laboració publicoprivada, que té per objectiu arrelar el talent tecnològic i posar en valor la formació professional tecnològica com a opció acadèmica i de futur a la comarca. En aquest marc, es treballa per potenciar la inserció del nou talent creat als centres educatius de la comarca a les empreses tecnològiques o amb necessitats de perfils tecnològics del territori. Així, es treballa per actualitzar els currículums dels cicles de grau superior de sistemes i de programació d’acord amb les noves necessitats empresarials i es coordinen les pràctiques duals dels joves de segon any d’aquests cicles entre les diferents empreses vinculades al projecte.

Les pràctiques de formació dual són aspectes clau tant per als joves, que els permeten completar els seus estudis amb experiències reals, com per a les empreses, a qui ajuden a apaivagar la manca de professionals qualificats en el sector TIC. Cal destacar-ne un fet: les empreses que hi participen són tant les estrictament tecnològiques com les generals, ja que la necessitat d’aquests perfils és cada vegada més transversal.

Els centres educatius involucrats en el programa van ser, a més del Campus Professional de la UVic-UCC, l’Institut Cirviànum de Torelló, la Salle de Manlleu i l’Escorial de Vic.