Ricard Torrents

Es convoca el 4t Premi d’Assaig Ricard Torrents

11.05.2023

La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya i Eumo Editorial acaben de convocar les bases del 4t Premi d’Assaig Ricard Torrents Bertrana, amb l’objectiu de promoure el conreu i la difusió d’aquest gènere en llengua catalana. El premi està dotat amb 5.000 euros i la publicació de l’obra guanyadora.

S’hi poden presentar obres que tractin sobre qüestions relacionades amb les humanitats, les ciències, l’educació i la universitat. Els treballs, que han de ser inèdits i escrits en llengua catalana, es podran presentar en format pdf fins al 31 de gener de 2024 a eumoeditorial@eumoeditorial.com (consulteu les bases de la convocatòria).

El jurat del premi estarà format per Joaquim Albareda, Francesc Codina, Pilar Godayol, Cristina Junyent, Arià Paco, Marina Subirats i Blanca Llum Vidal.

En homenatge a Ricard Torrents

Ricard Torrents (Folgueroles, 1937 - Barcelona, 2023) va dedicar la seva vida a dos grans projectes, l’universitari i l’editorial, fruit del seu compromís intel·lectual al servei de la construcció del país i de l’enfortiment de la cultura catalana. Va ser assagista, traductor, crític literari, estudiós de Verdaguer, membre de l’Institut d’Estudis Catalans, i va ser impulsor i primer rector de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, a més de fundador d’Eumo Editorial.

El primer premi Ricard Torrents el va guanyar l'any 2021 Albert Altés, amb l'obra Som virus, mentre que el segon premi el va aconseguir, el 2022, Jordi Julià, amb el treball L'Odissea de Mercè Rodoreda. El nom de l'obra guanyadora del tercer premi, corresponent al 2023, se sabrà a finals d'estiu.