Docència

Vista general de la classe de l'EMBA
Primera sessió de la 9a edició de l'EMBA de la UVic-UCC
Intervenció de Josep Burgaya, degà de la FEC
Eduard Prats, director de l'Escola de Postgrau, durant la seva intervenció
M. Dolors Crous, coordinadora de l'EMBA
Jordi Alavedra durant la seva ponència

Es posa en marxa la 9a edició de l'Executive MBA de la UVic-UCC

11.10.2023

Divendres passat es va donar el tret de sortida a la 9a edició de l’Executive MBA (EMBA) de la UVic-UCC, que s'imparteix d'octubre a juliol com a formació conjunta del Campus Vic i el Campus Manresa. En la sessió d'inici del programa, una vintena d’assistents van tenir l’oportunitat d’escoltar les ponències de Jordi Alavedra i Dani Batlle, dos experts en el sector del màrqueting i la publicitat. També hi eren presents Montse Corrius, directora del màster; Josep Burgaya, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC); Eduard Prats, director de l’Escola de Postgrau, i Maria Dolors Crous, coordinadora del programa.

Una formació que interconnecta la universitat i la societat

Tant Josep Burgaya com Eduard Prats van agrair als participants la confiança i el temps que dedicaran a formar-se i a actualitzar-se a la UVic-UCC, que també s’enriqueix amb les experiències dels participants. Així, en paraules del degà de la FEC, “l’EMBA és un programa en el qual aprenem tots, vosaltres i nosaltres, perquè ens nodrim del vostre coneixement i de la vostra experiència, connectant la institució amb la societat i contribuint així al desenvolupament social i econòmic del territori”.

Per la seva banda, el director de l’Escola de Postgrau, Eduard Prats, va destacar el poder transformador de l’educació: “L’educació té l’efecte de canviar la manera com afrontem els reptes, com prenem decisions, com aprenem a dir que no… i aquest és un procés que es fa amb treball i esforç, els efectes dels quals es perceben a llarg termini”.

Les ponències de Jordi Alavedra i Dani Batlle sobre la marca

Acabades les presentacions, la primera sessió del curs va començar amb la ponència del professor convidat Jordi Alavedra, vinculat a l’agència de comunicació Bassat Ogilvy, de la qual va arribar a ser el vicepresident executiu a Espanya (2005-2014), i actual consultor sènior de grans grups internacionals com Nestlé o Lactalis. En la seva exposició, Jordi Alavedra va oferir una mirada global de la història i trajectòria de la marca Dove, com a exemple de construcció, adaptació i coherència del que ara s’anomena propòsit de marca en la seva comunicació, des dels seus inicis.

Després de la presentació de Jordi Alavedra, el professor Dani Batlle, actual CEO de Svenson Iberia, va introduir els conceptes principals per la construcció i supervivència d’una marca sòlida. Batlle va fer referència a la investigació constant, la missió de cada marca i el concepte de rellevància a través de nombrosos exemples de marques conegudes.