Riscos Psicosocials

Es posa en marxa l’avaluació de riscos psicosocials a la UVic

A partir de mitjans de maig es durà a terme una avaluació de riscos psicosocials a tots els treballadors i treballadores de la UVic, mitjançant el mètode CoPsoQ PSQCAT. Els riscos psicosocials són aquells factors vinculats amb la salut que s’originen en l’organització del treball i poden causar danys psíquics, socials o físics en la salut dels treballadors i treballadores.  Aquesta avaluació és d’obligatori compliment per a les empreses, segons la Llei de prevenció de riscos laborals.

L’objectiu principal de l’avaluació és detectar i analitzar les dimensions psicosocials amb resultats desfavorables per fer una intervenció destinada a les diferents necessitats. L’exposició a aquests riscos es relaciona amb problemàtiques diverses de salut i és per això que en resulta imprescindible la detecció i l’establiment de mesures preventives adaptades a cada problemàtica per fer-hi front.

Voluntària, anònima i confidencial

L’avaluació serà voluntària, anònima i confidencial, i es durà a terme mitjançant el qüestionari CoPsoQ PSQCAT, un instrument validat internacionalment i que arribarà a tots els membres de la comunitat mitjançant un correu electrònic. Aquest projecte compta amb l’assessorament del Comitè d’Ètica en la Recerca de la UVic-UCC i ha rebut assessorament per part de l’Institut Català de Seguretat i Salut Laboral.

Aquesta serà la primera vegada que es porti a terme una avaluació d’aquest tipus a la Universitat i serà una bona oportunitat de prendre consciència dels efectes que produeixen els riscos laborals, tant de la salut mental com la física. Per aquest motiu és important comptar amb la màxima de participació possible.

L’avaluació la duu a terme la Unitat de Benestar i Seguretat Laboral de la Universitat, amb la col·laboració d’un grup de treball format per representants de la direcció d’empresa, representants dels treballadors, delegats de prevenció i representants de cada facultat, que permet el seu desenvolupament.

Es pot consultar més informació sobre aquesta qüestió en aquest enllaç.