Concurs curtmetratges

Es posa en marxa un concurs de creació de curtmetratges organitzat per la FEC i els Laboratoris Audiovisuals UVic

07.03.2024

Des de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) i els Laboratoris Audiovisuals UVic (ràdio i televisió) es posa en marxa un concurs de creació de curtmetratges en 72 hores, l'UFEC, que tindrà lloc del 5 al 8 d’abril. Els participants hauran de crear una peça de com a màxim 8 minuts complint unes premisses marcades per l’organització. Caldrà que en tres dies elaborin el guió, la producció, el rodatge i l’edició.

Hi pot prendre part qualsevol estudiant de la comunitat UVic-UCC. Caldrà indicar el nom de totes les persones del grup (màxim 5 integrants), un 50 % dels quals han de ser estudiants UVic i designar un representant, que serà la persona de contacte i qui farà el lliurament de la peça, que ha de ser alumne de la UVic.  El dia 5 d’abril, a les 12 h, es publicaran les premisses i el termini màxim per fer el lliurament del curtmentratge és el 8 d’abril, a les 12 h.

Potenciar la llibertat de creació de l’estudiantat

L’objectiu de la iniciativa és animar els estudiants a perfeccionar els coneixements adquirits a les aules. El concurs insta l’estudiantat a provar i experimentar idees per a projectes propis, però alliberats de la pressió acadèmica i amb eines de qualitat professional com les que es troben als Laboratoris Audiovisuals de la UVic. A més, els joves creadors afegeixen així una peça més al seu portafolis de presentació en un futur salt al món laboral.

“Hem pensat que aquesta era una activitat divertida i amena per motivar l’alumnat a desenvolupar projectes propis i en equip més enllà de l’activitat acadèmica”, expliquen Xavier Subinyà i Arnau Costa, tècnics dels laboratoris de televisió i de ràdio de la UVic, respectivament. “La idea sorgeix a partir d’experiències pròpies viscudes durant la nostra trajectòria professional que considerem que potencien la creativitat, estrenyen llaços entre companys i poden contribuir a enriquir els coneixements dels i les joves”.

Premis de fins a 300 euros

Els curtmetratges elaborats en aquests tres dies optaran a diferents premis que es donaran a conèixer en la cerimònia de lliurament, que tindrà lloc el 26 d’abril. El primer premi consistirà en 300 euros, aportats per la FEC. El segon premi, 500 euros per llogar material a Mas que Vídeo. Finalment, el tercer premi consistirà en 5 subscripcions mensuals a FILMIN i + 5 dominis .cat amb allotjament aportats per la Fundació puntCAT.

El jurat encarregat d’avaluar les peces estarà format per diferents representants de la comunitat universitària de la UVic (un membre per a cada col·lectiu PAS, PDI i estudiantat) a més d’un membre extern representant dels col·laboradors del concurs.

La inscripció és gratuïta i està oberta fins al 3 d’abril en aquest enllaç. Hi col·laboren Más que Vídeo, Fundació puntCAT i FILMIN, Cdmon i La Kaseta.

Per obtenir-ne més informació i consultar-ne les bases es pot fer clic aquí.