Presentació del llibre 'Global Inclusive Education' a Londres

Es presenta a Londres el llibre 'Global Inclusive Education', editat per Jesús Soldevila, Mila Naranjo i Jordi Collet

Divendres passat va tenir lloc la presentació oficial del llibre Global Inclusive Education, publicat per Springer i del qual són editors els professors de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia Jesús Soldevila, Mila Naranjo i Jordi Collet. L’acte va tenir lloc a l'Institute of Education de l'University College London, i va comptar amb la presència dels doctors Mel Ainscow, de la Universitat de Manchester; Kiki Messiou, de la Universitat de Southampton; Martin Mills, de la Universitat de Queensland i de l’Institute of Education-UCL, i Haira Gandolfi, de la Universiat de Cambridge, tots ells referents internacionals en aquest àmbit.

A l’acte, hi van assistir unes 25 persones, tant de PDI del mateix Institute of Education com estudiants de màster i doctorat. Després de fer la presentació del llibre i els seus capítols, hi va haver un extens debat entre tots els assistents al voltant del concepte i les (no) pràctiques d'educació inclusiva en diferents contextos.

Un llibre basat en projectes de recerca

Global Inclusive Education aborda temes relacionats amb la inclusió escolar des de la perspectiva de la inclusió sistèmica. Se centra en la necessitat d'afrontar els reptes de la inclusió en l'educació des d'una perspectiva àmplia, que inclou l'aula, l'escola com a institució, les famílies i la comunitat. El llibre demostra com la inclusió es pot dur a terme de maneres molt reals, concretes i quotidianes. També mostra com els investigadors poden treballar braç a braç amb els professionals i altres parts interessades que desenvolupen les seves pràctiques dia a dia.

El llibre es basa en una sèrie de projectes de grups de recerca locals i internacionals que proporcionen, a més de marcs teòrics, resultats de recerca rigorosos relacionats amb les quatre dimensions de la perspectiva d'inclusió sistèmica i el seu treball necessari en xarxa: aula, escola, famílies i comunitat. La majoria dels capítols prenen Espanya com a cas d'estudi, però lluny de ser un llibre local, empra l'anàlisi espanyola per dialogar universalment amb els principals debats i reptes actuals en la inclusió, gairebé 30 anys després de la Declaració de Salamanca.