Presentació del llibre Gorgues, entre el lleure i la conservació

Es presenta 'Gorgues, entre el lleure i la conservació', premiat per la Càtedra de l'Aigua, Natura i Benestar

20.10.2022

Divendres passat es va presentar a Sant Hilari Sacalm el llibre Gorgues, entre el lleure i la conservació, dels investigadors Vicenç Acuña, Mira Petrovic, Josep Pueyo i Anna Freixa, Premi de Recerca Guilleries 2020 atorgat per la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar.

Els autors d’aquest treball, publicat per Eumo Editorial, analitzen l’impacte de l’activitat recreativa, especialment del bany i l’ús dels marges, a nou gorgues del massís de les Guilleries, el Montseny i la vall del Brugent. Són investigadors vinculats a l’Institut Català de Recerca de l’Aigua, amb seu a Girona, especialitzats en sistemes fluvials continentals i serveis ecosistèmics. En aquest estudi, integren l’anàlisi de dades de xarxes socials, de biodiversitat bacteriana i de contaminants emergents com la cafeïna o els filtres solars, per determinar quantes persones admet una gorga sense que els visitants hi causin un impacte ecològic sever.

Per als directors de la Càtedra, Marc Ordeix i David Soler, aquest estudi aporta eines per potenciar la voluntat de la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar: acompanyar el desenvolupament d’un model de gestió territorial sostenible a les Guilleries.

Gorgues, entre el lleure i la conservació és el segon títol de la col·lecció «Guilleries – Aigua i Territori», una iniciativa de la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar, amb el suport de l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm, el Consorci de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona, la UVic-UCC i la Universitat de Girona. Aquesta publicació es pot baixar gratuïtament a https://www.catedraaigua.cat/publicacions