Docència

Estudiants de la FSCB participen en un programa europeu d’intercanvi centrat en l’empoderament i l’experiència en la natura

Estudiants de la FCSB participen en un programa europeu d’intercanvi centrat en l’empoderament i l’experiència en la natura

15.06.2023

L’estudiant del grau en Infermeria Genís Pujiula, i tres estudiants del grau en Nutrició Humana i Dietètica, Berta Xiaodan Cuéllar, Antoni Estelrich i Verónica Sánchez, juntament amb la professora Núria Gorchs, han participat en el Programa BIP (Blended Intensive Programme), denominat Empowered by Meaningful Experiences in Nature-course, organitzat per la Universitat de Ciències Aplicades d’Oulu (OAMK), a  Finlàndia.

Aquest programa ERASMUS+, que va finalitzar el 9 de juny passat, va consistir en una estada en un campament al bosc de Honkamma, a Lapònia, en què els participants van haver d'organitzar el dia a dia en equips i conviure amb situacions inesperades i complexes, sense els mitjans habituals a la seva disposició. Això va permetre als estudiants aplicar experiències significatives a la natura de manera segura i ecològica. A més, van poder aplicar els coneixements a través de la pràctica reflexiva, aconseguint un procés d'empoderament social i participatiu.

Estudiants i professors van viure una experiència intercultural i interprofessional, en què es col·locava l'empoderament de la persona al centre, que va permetre aprendre noves competències i experimentar emocions significatives per al propi benestar personal i professional.

L’experiència es va dividir en diverses fases. Una primera fase virtual prèvia va servir per preparar la part teòrica. Va anar seguida d’una experiència presencial al bosc de Honkamaa. Finalment, hi va haver una fase virtual posterior per a reflexions i avaluació.

En total, el programa va comptar amb la participació de 27 estudiants i 7 professors, provinents de 6 universitats europees, com ara OAMK (Finlàndia), Thomas More i Artevelde (Bèlgica), LSU (Lituània), IPS Setúbal (Portugal) i la UVic-UCC,  que representaven 8 països diferents, com Alemanya, Itàlia, Bèlgica, Portugal, Espanya, Finlàndia, Holanda i Lituània.