Docència

Un projecte d'aprenentatge i servei sobre Nutrició a la UVic

Estudiants de Nutrició de la UVic-UCC promouen hàbits alimentaris saludables al CFA Montseny Vic

08.06.2023

Els estudiants del grau en Nutrició Humana i Dietètica de la UVic-UCC van dur a terme una activitat d'Aprenentatge i Servei, dins l’assignatura Estratègies d’Educació Alimentària, en col·laboració amb el Centre de Formació de Persones Adultes el Montseny de Vic. Aquesta iniciativa, liderada per les docents Joy Ngo i Cristina Vaqué, de la UVic-UCC, juntament amb el professorat de l'Escola d'Adults del Montseny, Montserrat Maestre i Santi Moreno, tenia com a objectiu fomentar hàbits alimentaris saludables entre els estudiants adults i promoure una actitud proactiva cap a la millora de la societat.

El programa va tenir lloc durant el mes de maig i es va desenvolupar a les aules del centre de formació de persones adultes, amb diverses sessions d'educació alimentària centrades en els principis d'una alimentació equilibrada adaptada a les necessitats i característiques individuals. Aquests tallers van abordar temes com millorar la qualitat de la dieta utilitzant el mètode del plat, diversificar les tècniques de cocció per preparar plats saludables i variats, utilitzar herbes aromàtiques i espècies per condimentar els aliments i reduir el consum de sal, identificar els sucres afegits en els aliments processats per fomentar eleccions conscients i assegurar una hidratació adequada.

La darrera sessió es va fer a la UVic-UCC, on es va preparar un esmorzar saludable a base de fruita i minipancakes de plàtan i civada, acompanyats de vegetals, com canonges i tomàquets, com també una selecció de fruita seca i formatge de cabra.

Totes les parts implicades, els alumnes de l'Escola d'Adults del Montseny, els estudiants del grau en Nutrició Humana i Dietètica i els professors de les dues institucions, han valorat de manera molt satisfactòria aquesta activitat d'Aprenentatge i Servei. La col·laboració ha proporcionat l'oportunitat enriquidora per compartir coneixements i promoure hàbits alimentaris saludables, tot reafirmant la importància de la formació en nutrició i la seva aplicació pràctica en la millora de la qualitat de vida de la comunitat.